ziek geweest en wat wetenswaardigheden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu ziek geweest en wat wetenswaardigheden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

ziek geweest en wat wetenswaardigheden

Blijf op de hoogte en volg Monie

08 Januari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Waar ik al bang voor was werd dus zo. Het hoesten werd veroorzaakt door een verkoudheid. Die zat er behoorlijk in. Ik voelde me moe, had weinig energie en was veel aan het hoesten en snuiten. Gelukkig gaat het nu weer wat beter. Het is wel raar om in Thailand te zijn en dan eigenlijk alleen maar op bed te willen liggen en veel te slapen. Gisteren met behulp van paracetamol toch maar eruit gegaan om wat te gaan eten. Gelukkig was er een leuk tentje in de buurt die zelfs gember thee met honing had. Dat was goed voor de verkoudheid. Vroeg gaan slapen en vandaag ging het dus al weer beter.
Ik ben sinds gisteren in Chiang Mai. Een leuke plaats. De reisboeken schreven er al over. Veel toeristischer dan ik tot nu toe gezien heb. Bijkomend voordeel dat er veel meer Engels wordt gesproken en er bruin brood en bruine rijst te koop is. Vandaag lekker wat door allerlei straatjes gedwaald. Er zijn hier veel kledingzaakjes. Helaas zijn mijn billen toch iets te breed voor de Thaise maten. Het is gezellig om zo rond te lopen. De temperatuur is zelfs aangenaam alhoewel ik nog steeds veel de schaduw op zoek. Ik weet niet of het hier nu iets koeler is of dat ik eraan gewend begin te raken.
Morgen vertrek ik voor mijn 4 daagse fietstocht. Dan blijf ik als ik terug kom nog 3 dagen hier. Ik wil dan in ieder geval nog 1 dag een kookcursus volgen. Dat kan je hier veel doen. Verder een Thaise massage ondergaan en misschien gewoon een dagje niets doen bij het zwembad. Want jawel het volgende hostel waar ik na het fietsen heen ga heeft een zwembad.

Nu wat wetenswaardigheden van onderweg.
Op het vliegveld stond er een auto dwars voor de taxi geparkeerd. Ik dacht dat wordt dus wachten totdat wij weg kunnen. Maar nee hoor. Ik moest gewoon instappen en wat bleek. De auto’s staan niet op de handrem. Dus heel rustig ertegen aanduwen. Ook nog even tegen de andere die erachter stond en zo kwam er plaats dat we weg konden rijden.

Als je bij een stoplicht staat tellen grote cijfers af zodat je weet dat je nog 40 seconden groen hebt, op moet wachten tot het rood wordt. Je kunt dus ook meteen zien hoelang het duurt voor het omspringt.

Ik laat het hierbij. Volgens mijn laptop is het 18.12, maar ja die staat nog opo Nederlandse tijd. Dat houdt dus in dat het hier 0.12 is
Het is trouwens ook de eerste avond dat ik een broek met lange pijpen aan heb en een blouse met lange mouwen.

  • 08 Januari 2013 - 19:48

    Digna:

    ha die Monie, fijn om te horen dat het wat beter met je gaat. Hoop dat het fietsen de komende dagen je goed zal doen en mooie herineringen zal opleveren. Leuk om je verhalen te lezen :-) tot snel maar weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 48114

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: