ontspannen en niets doen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu ontspannen en niets doen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

ontspannen en niets doen

Blijf op de hoogte en volg Monie

14 Januari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag een dagje rust. Gisteren al om 22.00 uur naar bed omdat ik moe was en vanmorgen tot 8.00 uur geslapen. Eerst alle handwas weggewerkt, dan kan dat drogen en daarna op zoek naar een lekkere ontbijtplek. Ik heb een grote kom muesli met yoghurt en fruit op vergezelt van een smoothie. Ik krijg mijn fruit hier vooral in vloeibare vorm binnen.
Ondertussen baal ik flink want de muis van mijn laptop doet het niet meer. En dat werkt toch wel onhandig. Maar eens kijken of ik morgen een nieuwe kan kopen. Ik ben benieuwd ik heb nog niet echt een computerzaak gezien. Zde zijn er wel, want iedereen loopt hier ook met een smartphone. En in het kleine dorp waar is de eerste dag was en mijn Thaise simkaart heb gekocht was in zo’n winkel. Het wordt alleen even zoeken.
Gisteren heb ik dus de hele dag een kookworkshop op een farm gevolgd. Daarvan hebben jullie nog ene verslag te goed. Het was erg leuk om te doen. We waren met 9 mensen en mochten uit 6 groepen verschillende gerechten kiezen om te maken. Het ging achter elkaar door en tussendoor steeds opeten natuurlijk. Op de foto’s zie je mij in actie. Ik heb een kookboek meegekregen, dus kan thuis aan de slag.
’s Avonds was er nog een avondmarkt in de straat vlakbij mijn guesthouse. Erg druk. Het werd op een gegeven moment echt schuifelen langs de diverse kraampjes.
Vanmiddag lekker 2 uur op het dakterras gelegen en tijdschriften gelezen. Heerlijk er liggen hier oude Margrieten.
En aan het eind van de middag heb ik een Thaise massage gehad. Erg lekker. Heerlijk zo’n vrouw die haar hele lichaam in zet om op punten te drukken, je op te rekken en tussendoor steeds maar zegt dat je moet ontspannen. Het voelde wel goed. Eens kijken of ik dat in Bangkok nog een keer kan herhalen.
Het worden nu echt de laatste dagen. Morgenochtend nog rust hier. Om 15.00 uur ga ik naar het station en dan ben ik woensdagochtend in Bangkok. Mijn guesthouse daar is in ieder geval ook rond en de plattegrondjes om er te komen zijn vanavond uitgeprint. Toch wel handig mijn notebook bij me. Dat geeft dus ook de mogelijkheid om tussendoor makkelijk dingen te regelen. ’s Middags dan een fietstocht door Bangkok en donderdag de belangrijkste dingen bekijken in Bangkok. De souvenirs zijn al gekocht en er kan denk ik ook niets meer bij in mijn rugzak. En dan is het naar huis gaan waar het inmiddels winter is en het ook sneeuwt geloof ik. Dat zal wel wennen zijn zeker omdat ik geen warme broeken bij me heb. Maar goed de reis is niet zo lang, dat zal ik wel overleven. Marja heeft beloofd de verwarming al wat hoger te zetten, dus thuis is het ook niet helemaal koud.
Ik heb ook al weer de nodige verhalen tijdens de kookcursus gehoord van iemand anders dat de airco in de trein naar Bangkok heel hoog staat en het daar dus ook koud is. Gelukkig heb ik ook nog een plaid bij me en ergens onder in mijn rugzak ligt nog een fleecejak.
Vanmorgen bij het wassen ook maar bekeken wat er nog mee gaat naar Bangkok. Mijn witte broek die tijdens het fietsen asfaltspetters heeft gekregen ga ik niet meer proberen schoon te maken. Deze blijft hier achter met het t-shirt van die dag. Ook teervlekken in en mijn andere korte broek. Daar zit nu echt een gaatje in. Zo komt er toch nog ruimte in mijn rugzak en kan ik mijn nieuwe kleren dragen.
O ja ik had bedacht wat prijzen met jullie te delen.
100 bath is 2,50
Noodle soep = 30 Bath
Massage van 1 uur 190 Bath
Ice coffee en smoothie = 60 bath
Overnachten variërend van 300 tot 1000. En het kan natuurlijk ook veel duurder, of goedkoper als je op een slaapzaal gaat (100 bath)
Voorlopig weer genoeg geklets. Ik ga dit op internet zetten (ik typ het eerst in word zodat de spelling check werkt) en dan nog wat foto’s uitzoeken.

  • 14 Januari 2013 - 16:44

    Marja:

    Jeetje, wat gaat de tijd snel he. Het is nu 14 januari en -2,7 graden in De Bilt en het is begonnen met sneeuwen.
    De verwarming elke keer een beetje hoger om een aanslag op de ketel te voorkomen en dat gaat ok hoor! Het is nu niet meer zo koud als in het begin... brrr toen was het toch iets te laag hoor Monie! Leuk om zo de reisverslagen te zien en dat het goed met je gaat. groetjes van mij :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 647
Totaal aantal bezoekers 48111

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: