aangekomen in Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu aangekomen in Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

aangekomen in Sukhothai

Blijf op de hoogte en volg Monie

05 Januari 2013 | Thailand, Sukhothai

Auutthaye was mooi. Veel oude opgravingen uit een lang vervlogen tijd, Het deed me aan Rome denken. Ik logeerde in een houten guesthouse, weer aan de rivier. Erg leuk. Ook een paar Nederlanders daar tegengekomen. Ook wel gezellig om zo even bij te kletsen. Het gaat altijd over waar je geweest bent en waar je naar toe gaat. Er waren 2 jonge meiden die samen 5 maanden door Azie trokken.
Ondertussen is mijn hoesten veel erger geworden. Ik weet ook niet of ik misschien ook gewoon verkouden ben van de airco van de taxi. Maar goed er zijn momenten dat ik het af en toe helemaal zat ben. (dat hoesten dan). Ook wel het eten. Iedereen zei altijd dat het eten in Thailand zo lekker is en ik merk dat ik een beetje uitgekeken raak op de smaak van lemongras. Vanavond bij een tentje langs de weg gegeten. Je kreeg een potje met bouillon en mocht je eigen potje gaar kopen. Daarna toch nog maar even langs de 7/11 (een supermarkt) en heb wat yoghurt en koek gekocht.
Gisteren trouwens ook erg lekker fruit gekocht. Ik ben de naam al weer vergeten.
Morgen ga ik een fietstocht maken langs nog oudere opgravingen in het historische park. Het is ene tocht van ongeveer 5 uur. Ik word al om 8.00 uur opgehaald, dus uitslapen is er niet bij. Dat is ook niet zo erg voor ene keer. Gisteren was ik moe en had last van de hitte. Ik heb toen ’s middags geslapen en ben ook al rond 22.00 uur naar bed gegaan. Dus een ochtendje er vroeg uit kan wel weer.
Maandag vertrek ik naar Chiang Mai. Daar wil ik wat langer blijven. Het schijnt erg mooi en leuk te zijn daar. Ik ga daar in ieder geval ook weer een 4 daagse fietstocht maken. Deze is wat luxer. Ik heb dan bij elke overnachting een resort met zwembad en de afstanden zijn rond de 55 km. Als ik dus tijdig vertrek kan ik ’s middags bij het zwembad liggen.
Het is nu kiezen tussen op de tocht zitten met de fan aan zodat de muggen wegblijven of heel veel insmeren.
Het weer voorspelt voor morgen 33 graden en licht bewolkt. Dat is wel fijn voor fietsen.
Voorlopig laat ik het hier weer bij. En geen nieuwe foto’s.

  • 06 Januari 2013 - 16:08

    Digna:

    He die Monie, ik wist dat je rond deze tijd op reis moest zijn, dus even gezocht en je onderweg gevonden :-) Leuk om je verslagen te lezen en ook om te lezen dat je bij HHH bent terecht gekomen. Ben heel benieuwd hoe het je in het noorden bevalt ... ik blijf je in elk geval volgen. Geniet van alle indrukken en let goed op je zelf (en ik hoop voor dat dat rot-hoesten snel ophoudt!).
    Liefs, Digna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 48383

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: