Het belang van eten - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu Het belang van eten - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

Het belang van eten

Blijf op de hoogte en volg Monie

14 Januari 2016 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Vandaag een totaal andere dag als gisteren.Ook wel grappig hoe ik af en toe tijdens het fietsen al kan bedenken wat ik in het verslag wil/ga schrijven.
Ik zat in een plek waar geen ontbijt mogelijk was. En omdat mijn krentenbolletjes van de 7/11 ook al op waren, was de het eerste om te doen zorgen dat ik iets te eten kreeg. Dat was nog niet zo makkelijk. Na ongeveer 6 km een kraampje waarbij ik bedacht dat het daar in ieder geval moest gebeuren. Ik zou daarna een stuk grotere weg krijgen en dan is het lastiger. En ik ben dus niet van het Thaise ontbijt (noodelsoep) op de vroege ochtend. Daar dus twee donuts en een cakeje gekocht. Wat drinken erbij en ter plekke op hun 'bed' opgegeten. Heel leuk met handen en voeten communiceren en ze heeft ook een foto van mij gemaakt. Achteraf is dat natuurlijk te weinig om op te fietsen. dat merkte ik dus later. Het ging niet lekker, ik had geen energie. Uiteindelijk gestopt en nog wat koekjes gegeten die ik nog in ene tas had zitten. Maar ja ik had er eigenlijk geen trek in. Om 11.30 gestopt voor ene kopje soep. Vooral de bouillon gedronken en een zakje chips erbij voor het zout. De grot waar ik langs kwam heb ik maar links laten liggen. geen zin om op het heetst van de dag daarheen omhoog te klimmen. Uiteindelijk dus al vrij vroeg in Prachuap. Daar eerst maar eens een ijskoffie langs de boulevard genomen. Wel leuk om te zien. Al die kustplaatsjes zijn in opkomst. er wordt van alles aangelegd zoals deze boulevard en daar gebeurt dan verder niets mee.
Ik had vanmorgen via booking .com een kamer in een resort geboekt omdat ik graag iets met zwembad wilde en dit was redelijk geprijsd. het lag wel iets uit het centrum, maar met de fiets goed te doen dacht ik zo. Nu dat iets was wel een heel stuk verder en ook nog ene heel gedoe om te vinden. Uiteindelijk zijn twee jongens in ene auto oor mij uit gereden. Ze hadden hun navigatie en konden mij zo de weg wijzen. Ik blijf hier twee dagen en ga voor morgen iets zanders zoeken.
En ook hier weer geen ontbijt erbij. Dus eerst maar eens langs de supermarkt om iets te zoeken en te zorgen dat ik weer wat reserve voedsel heb. Bij de Tesco hadden ze zowaar ene paar sneden bruin brood met zemelen bovenop. Het is wel niet echt meegaan met wat er hier gegeten wordt, maar ik heb het lekker gekocht met een pakje plakjes cheddar. Ik heb hier een koelkastje en daar kan het goed in blijven tot morgenochtend.
het plan is om vroeg op te staan, te verhuizen en dan terug te fietsen naar de grot. Dat ia ongeveer 10 km. Daarna nog een andere heuvel met tempel bezoeken en dan 's middags bij het zwembad hangen en relaxen. Ik heb ene boek dat erg leuk is. O ja en het wordt weer tijd v oor een Thaise massage. ik zag dat de prijzen hier 130 voor een uur zijn. Dat is wat anders dan Kanchanaburi - 200 of Hua Hin 300.
En nog langs de markt. Ik wil toch wat fruit gaan halen.Drie jaar terug had je heel veel mangosteen - mijn favoriete fruit. Nu zie je het nergens. Als ik het opzoek dan loopt het seizoen van mei.Waarom het er dan drie jaar terug zoveel was weet ik niet.
Het fijne van zo'n tocht langs de kust is, dat er overal wel heel veel lekker visrestaurants zijn.
Mijn korte broek begint ondertussen af te zakken. Daar ben ik ook wel blij mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 48235

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: