Laatste lange fietsdag - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu Laatste lange fietsdag - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

Laatste lange fietsdag

Blijf op de hoogte en volg Monie

19 Januari 2016 | Thailand, Chumphon

Vandaag de laatste lange fietsdag gehad. (72 km met heuvels). Morgen nog ongeveer 30 naar Chumphon en dan donderdagavond daar de trein.
Ik zit weer/nog aan het strand. Heerlijk om de zee nog een avond te horen tijdens het slapen. Er is op dit moment veel wind uit zee. Wel fijn, want dan droogt de was tenminste. Ik heb deze pas om zes uur opgehangen. Ik was laat aan en heb de volgorde omgedraaid. Eerst de zee in. Nog wat in de zon liggen en daarna pas gedoucht en mijn kleren weer uitgespoeld.
Vanmorgen alweer vroeg op pad gegaan 8.15 fietste ik weg. Ergens halverwege hielden mijn batterijen van mijn Garmin ermee op. Geen probleem, want ik had nog reserve opgeladen bij me (dacht ik). Deze deden dus niets toen ik ze erin stopte. Dan maar over op de gewone. Daar had ik er ook nog 2 van bij me. Bij het openmaken van het cellofaan zag ik dat 1 gelekt had. Ik begon al te vrezen. En jawel. Ook deze set deed niets. Daar stond ik dan zonder kaart met een route alleen op de gps. Of de laptop, maar daar had ik internet bij nodig.
gelukkig was er net een totaal aftands winkeltje. De vrouw knikte enthousiast en ik kon haar wel zoenen. Helaas ze had wel batterijen, maar alleen grote. In gebarentaal gaf ze aan dat ik terug moest. Daar had ik geen zin in en wees de andere kant op. Ze stak 1 vinger op. Wat me deed denken aan 1 km. En ik wist dat ik wat gezien had. Dus toch maar terug gefietst. En jawel hoor hier hadden ze aa batterijen. Gelijk 4 gekocht dan heb ik genoeg voor morgen ook. Meestal doe ik 2 dagen met een set en ik wil geen risico lopen. En wat bleek. Ze hadden hier ook ijskoffie. Dat was dus even een extra rustmoment.
Het was weer een mooie route. Met onderweg ook nog echte regen. genoeg om een schuilplekje te zoeken. Gelukkig is zo'n bui wel snel voorbij.
Het laatste stuk zaten nog een paar pittige klimmetjes in. En degenen die me op facebook ook volgen hebben al gezien dat het toen weer even genoeg was en ik nog een extra stop gedaan heb 7 km voor het eind. Mijn idee was ook geweest om niet alles te fietsen, maar eerder een slaapplek te regelen. Alleen kwam ik niets tegen.
Het is kwart voor elf en tijd om te gaan slapen. Omdat ik morgen niet zover hoef ga ik eens geen wekker zetten en merk ik wel hoe laat ik wakker word.

  • 19 Januari 2016 - 19:21

    Henk:

    Waar zouden we zijn zonder: ijskoffie!!!! :)) Geweldig verslag van een geweldige reis. Leuk hoor Monie.

  • 19 Januari 2016 - 21:52

    Femmy:

    reuze handig die ijskoffie bij batterijen.
    Hier hoef je alleen een kop koffie buiten te zetten, wordt vanzelf ijskoffie.
    De eerste marathon op natuurijs is zojuist verreden in Haaksbergen.
    Geniet nog maar even van de warmte en sla wat zonlicht op in je eigen batterij.
    liefs Femmy

  • 19 Januari 2016 - 22:17

    J.halbertsma@online.nl:

    Hoi Monie,

    Goede fietsdag weer gehad! En lekker uitslapen morgen.
    Geniet er weer van.

    Groetjes van Joanneke

    P.S. Misschien is die foto van het Thaise fietspad iets voor de Vogelvrije Fietser (hoge resolutie).

  • 19 Januari 2016 - 23:21

    Ria:

    Ha Monie, blijft leuk om zo dagelijks je verhalen te lezen en de foto's met bijpassende titels te bekijken. Alsof ik er toch dagelijks even bij ben geweest ! Fijn dat het fietsen,de warmte, het water/de zee, de ijskoffie (én de biertjes

  • 19 Januari 2016 - 23:28

    Ria:

    Bericht slechts voor helft geplaatst?? Vervolg was ongeveer als volgt: ....en de biertjes ;-) die Voor ontspanning zorgen. Geniet de laatste dagen dn een goede terugreis gewenst. Hier in NL straks weer de sauna als warm alternatief. Hartegroet, Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 47977

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: