En perfecte dag - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu En perfecte dag - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

En perfecte dag

Blijf op de hoogte en volg Monie

13 Januari 2016 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Ik had een heerlijk lange nacht gemaakt. Gisteravond niet zoveel gegeten. Ik had niet echt trek. Alleen wat loempia's op.
vanmorgen als ontbijt weer voor muesli gekozen. Helaas bleken dat vooral cornflakes te zijn.
Toen naar het nationale park waar een erge mooie grot moest zijn. Eerst 11 km fietsen. Toegang betalen, het was ene pad van 2 km of 10 minuten met de boot. Uiteindelijk met 4 amerikanen met de boot gegaan. daarvandaan as het nog 480 meter over ene pad. Behoorlijk klauteren en daar ben ik niet zo'n held in. Ik was ze al snel uit het oog en ben op eigen tempo naar boven gegaan. ik denk dat ik er wel een uur over heb gedaan. De terugweg heb ik gemeten en dat was 50 minuten. Uiteindelijk was het wel erg prachtig en ben ik blij dat ik gegaan ben. Halverwege had ik even bedacht dat het wel genoeg was. Ook omdat we samen in een boot zaten. Toen ik er bijna was kwam ik de Amerikanen weer tegen. Ze hadden besloten terug te gaan lopen en gaven mij het ticket voor de boot om alleen terug te gaan.
Toen ik bij de het vertrekpunt terug was eerst lekker geluncht (ananas pannenkoek) en daarna een foto van mijn fiets gemaakt, die ik dus bij het ticketoffic had achtergelaten met alle bagage erop. Wetend dat dat daar kan. Ik bedacht nog dat hij daar waarschijnlijk ook wel was blijven staan als ik hem niet op slot had gezet. Even later kwam ik erachter dat ik dat dus ook niet gedaan had. Dat voelde toch wel als geluk hebben.
Na weer voorzien te zijn van een grote hoeveelheid drinken kon ik verder. Onderweg was er ook nog de mogelijkheid om een boottocht te maken door het mangrove bos en richting zee. Daar heb ik heerlijk van genoten. Een uur op de boot zitten en om me heen kijken. Het uitzichtpunt dat 3 km later kwam ben ik maar langs gefietst. Ik had even genoeg van klimmen en klauteren.
Toen op weg voor het laatste stukje (15 km). Dat ging eigenlijk best snel. Een eindeloze weg met veel mooie uitzichten. Meestal richting de bergen en soms weer even een blik op de zee. Ik zit in ene resort met allemaal kleine houten huisje, 20 meter van de zee af. Na het vaste ritueel van douchen en kleren wassen heb ik dan ook heerlijk in de zee gedobberd. Daarna een biertje op het strand gedronken en nog wat in de zon gelegen. Die heeft dan rond 17.00 een lekker temperatuurtje.
Uiteindelijk ook nog ene heerlijk restaurant aan zee gevonden waar ik prawns van de bbq heb gegeten.
Net even de route voor morgen bekeken en dat is ook goed te doen. Niet te lag en weer veel te zien onderweg.
Nu jullie zijn weer bij. Ik ga de foto’s van mijn fototoestel afhalen en kijken welke ik bij dit verslag ga plaatsen.

O ja Ik zit nu in Kuiburi. Maar dat kennen ze hier niet. Prachuap kom ik morgen

  • 13 Januari 2016 - 20:32

    Hans:

    Hoi Monie,

    Inderdaad een hele mooie dag, om jaloers op te worden. Gelukkig mocht ik binnen zitten vandaag want buiten was het niet veel soeps ;-)

    Geniet er nog van!

    Groeten van Hans

  • 13 Januari 2016 - 23:22

    Femmy:

    ziet er prachtig uit daar.
    liefs Femmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 48127

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: