Een rustig dagje - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu Een rustig dagje - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

Een rustig dagje

Blijf op de hoogte en volg Monie

15 Januari 2016 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Vanmorgen eerst verhuisd naar een ander hotel dat wat meer in het centrum ligt. Gelukkig kon ik daar meteen inchecken. Mijn natte was opgehangen, zodat die verder kon drogen. Daarna door naar alweer een grot. Ik had deze gisteren overgeslagen. 10 km met windje in de rug en ook nog in de schaduw fietst wel lekker. Er hingen trouwens wel donkere wolken. Deze grot was beter te bereiken, want een trap. Wel onregelmatig en half afgebrokkeld, maar loopt makkelijker dan klauteren via rotspaden. Ik vind het toch wonderlijk hoe ze dan hele boeddha's in die grotten zetten. We leuk aan het begin was een machine. Als je daar 10 baht in deed ging voor 20 minuten de tl verlichting aan in de grot. Er was ook ene Frans stel. Hun water was bevroren, dus konden ze niet zoveel drinken. Op ene gegeven moment heb ik ze water van mij aangeboden, waar ze heel erg blij mee waren. Zo makkelijk om mensen te plezieren. op de terugweg bij de 7/11 (dat is ene begrip hier) weer water en krentenbol ingeslagen. En nog ergens een lekker ijskoffie gedronken. Deze kennen ze hier ook in de vorm van latte. De berg met de tempel bovenop en het mooie uitzicht heb ik maar overgeslagen. Ik had al gehoord dat er veel apen waren, maar dit waren er echt heel veel. daar had ik even geen zin in.
Toen naar het station. Ik heb mijn treinreis voor terug naar HHH volgende week donderdag kunnen regelen. Het is een nachttrein. Ik heb nu een slaapcoupe met een onderbed. En airco. Ik hoop niet dat hij erg koud staat afgesteld.
Nog even langs de markt om aardbeien te kopen en dan naar het zwembad. War zwemmen en lezen en aardbeien eten. Eerst nog gewassen. Dat moet echt dagelijks hier, want ik heb niet veel bij me en ben steeds drijfnat.
Aan het eind van de middag nog een stuk gefietst. Er is hier ook ene aquarium. Ik kom daar morgen langs, maar fietst dan ook 75 km. Dus als ik dat vandaag bezoek scheelt dat morgen tijd. Helaas na 11 km fietsen toen ik daar aankwam bleek het om 4 uur al dicht te gaan en ik was er om kwart voor 5. Dan maar weer terug.
Nog ene heerlijk massage gehad en toen weer bij hetzelfde visrestaurant als gisteren gegeten. Zo dadelijk me even verdiepen in de route van morgen. De planning is nu echt om vroeg op pad te zijn rond 8.00 uur. Dan is het nog niet zo heet, zeker omdat het een lange dag is.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 48257

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: