rustdag - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu rustdag - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

rustdag

Blijf op de hoogte en volg Monie

13 Januari 2020 | Thailand, Nong Khai

Rustdag
Vandaag dus nog een dag in Nong Khai gebleven. Na het ontbijt eerst verplaatst naar het andere guesthouse (Mut Mee) langs de rivier. Hier verblijven alleen maar Europeanen lijkt het wel. Het bestaat ook al ruim 30 jaar. Het heeft een mooie tuin met grote bomen en leuke zitjes. Onze was afgegeven en toen op weg naar een park waar veel aparte beelden zouden zijn. Het is ene tuin waar een monnik met zijn leerlingen meer dan 20 jaar aan gewerkt heeft. Er staan meer dan levensgrote beelden in. Sommige boeddhistische andere meer hindoe. Leuk om door te lopen. De koffie die we gepland hadden op de heenweg ging helaas niet door omdat dat zaakje dicht was.
Na afloop van het park terug naar ons guesthouse. Daar lekker gegeten met koffie erbij. Wel leuk. Per kamer heb je ene boekje waar je alle in opschrijft wat je gebruikt. Ook onze was staat erin. Bij weggaan reken je dat af.
Daarna ging David het stadje verder verkennen en ben ik lekker met mijn laptop in de tuin gaan zitten. Mijn administratie een beetje bijgewerkt en meteen even met Marja gebeld via WhatsApp om dingen duidelijk te maken.
Vervolgens wat over de markt gelopen, waar ik David tegen kwam die aan het kijken was naar een pistool om de honden mee weg te jagen. Uiteindelijk hebben we eigenlijk nauwelijks last van de honden. Dus maar weer terug gelegd.
Ik ben nog even het stadje in gefietst om bij de 7/11 elektrolyt te kopen. Die doe ik in het water in mijn bidon om de mineralen een beetje op peil te houden en ook voor de smaak van het water.
Bij terugkomst trof ik David achter het bier aan. Wel grappig hij zegt steeds dat hij minder wil/gaat drinken, maar dat komt er niet van. Mij maakt het niet uit. Ik probeer er zelf wel op te letten, want het gaat heel snel hier met die grote flessen die ze hebben. Ik heb maar lekker een milkshake genomen.
Daarna nog een Thaise massage van 1 uur en toen was het al weer tijd om te gaan eten. Zo’n dag gaat toch snel voorbij. Vandaag 13,5 km gefietst. Dat is dus niet veel.
Nu net op de kamer even gekeken naar de route van de komende dagen. Ik vond bij het blog van Lieneke en Hans ene overzicht van wat vrienden van hun gefietst hadden richting Nahon Phatom. Dat is namelijk dezelfde kant uit als wij gaan. Waarschijnlijk kunnen we daar veel van gebruiken. De afstanden komen aardig overeen met wat wij vaak fietsen. Nu nog kijken of zij ook echt de Mekong gevolgd hebben, wat ons idee wel is.
Leuke dingen van onderweg
Gisteren in het koffietentje begon de man daar met een prachtige volzin Engels. ‘Can I tak your order please? ‘ Uiteindelijk bleek dat ook bijna het enige Engels te zijn, dat hij kende, want de bestelling doorgeven koste wel wat moeite.
Zijn we net in onze kamer van Mut mee guesthouse. Hoor ik iemand zeggen. O kijk daar staan 2 fietsen. Hebben we dus Nederlandse buren. Wel grappig toen ik even met haar praatte gooide ik er steeds Engelse woorden tussendoor omdat ik nu de hele dag Engels spreek.

  • 14 Januari 2020 - 12:11

    Mam:

    Ik lees je berichten met plezier.
    Heb ook gereageerd, maar waarschijnlijk via een mail terug, weet niet of dat aankomt.
    Hier alles in orde.
    Vanmiddag nieuwe hulp.
    Lieve groet mam, nog veel plezier, ook voor David.
    typewerk Femmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 47955

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: