Van Nong Khai naar Phon Phisai - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu Van Nong Khai naar Phon Phisai - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

Van Nong Khai naar Phon Phisai

Blijf op de hoogte en volg Monie

14 Januari 2020 | Thailand, Phon Phisai

Een heerlijke nacht gehad. Vanmorgen eerst nog geprobeerd om foto’s te uploaden, want dat wilde gisteren niet. Het lijkt soms als er veel mensen op internet zittend dat het niet goed gaat. Helaas vanmorgen ook geen succes. Afscheid genomen van onze buurvrouw en topen op pad. Ons guesthouse was zonder ontbijt. We konden daar wel ontbijt bestellen en we hadden ook gezien dat ze bij Mc Kay lekker ontbijt hadden. Daar dus heen gefietst. Ik heb genoten van muesli met yoghurt en fruit en een lekker kopje gemberthee erbij. Ondertussen uitzicht op de rivier. Het was wat bewolkt dat maakte dat het wat fris aanvoelde. We hadden daar gisteravond ook gegeten en ze herkende ons nog. Gisteren lekker ijs als toetje gehad.
Daarna op pad. We reden een groot stuk langs een wat grotere weg. Er was wel een fietspad, wat maakte dat het ene veilig idee gaf. Alleen wij maakten er gebruik van. De brommers gingen gewoon over de weg. Deze keer reed David voorop. Meestal red ik voor. We hadden behoorlijk wind tegen en voor mij ging hij iets te snel. Uiteindelijk hebben we zo ene uur achter elkaar aangefietst. Ieder zo met z’n eigen gedachten. Ook heel prima om te doen.
Na 1 uur tussenstop voor koffie. Het leek nog wat vroeg en we wisten niet wat we nog tegen zouden komen. Het bleek ene goede keus te zijn, want verder hebben we niet zoveel gezien.
De weg was afwisselend langs de grote weg en soms weer ene groot stuk langs kleine wegen die soms wel en ook vaak niet op onze kaart stonden. En soms wel op maps.me en niet op de Garmin. En met al die moderne hulpmiddelen zijn we er goed gekomen. We waren rond 13.00 uur in Phon Phisai. Daar werd net de markt afgebroken. Erg leuk om nog even dat laatste stukje mee te maken.
Voor we echt op zoek gingen naar een slaapplek eerst maar wat gegeten. Dat werd dus weer noedelsoep. Dat hebben ze hier overal. Met behulp van de aantekeningen van Areeya laten zien dat ik die wel wilde, maar dan wel zonder vlees of kip. Dat ging gelukkig wel.
Google maps gaf de opties voor een paar verschillende hotels. Nummer 1 was het niet helemaal. Nr 2 the painting house, bleek alleen maar open te zijn voor mensen die daar ook kwamen om te schilderen. Toen terug langs de rivier en nu zitten we in Rimfangkhong. Prima plek. Voor het eerst ene douche die niet meteen de hele wc nat maakt.
Ook wel leuk om op te merken als we aankomen is er zo’n vast ritueel. Kijken welke apparaten opgeladen dienen te worden. De code van de wifi opzoeken en installeren op de diverse telefoon. David en ik hebben er beide twee. Een met ene Thais nummer en onze eigen telefoon. Daarna kan het nieuws gekeken worden of is er ruim te voor de douche afhankelijk wie eerst gaat. Goed dat ik dit typ, want doet me denken dat de batterijen voor de Garmin moeten worden opgeladen.
Uiteindelijk ook weer een leuk restaurant gevonden. Ik had me verheugd op zalmsteak want dat plaatje had ik aangewezen. Helaas bleek daar de tekst bij te staan van ene of andere gepaneerde en in frituur gebakken witvis. Dus dat kreeg ik.
Nu op bed met ene lekker kopje thee. Hier kunnen weer bij de receptie weer gratis heet en koud water krijgen. En omdat ik een lading theezakjes van thuis heb meegenomen, geniet ik van een heerlijk kopje gember citroen thee. Ik heb ook mijn dompelaartje bij me, dus heb al heel wat avonden kunnen genieten van ene lekker kopje thee.
Tijdens het eten even gebeld met mr House. Dat zal namelijk onze overnachtingsplek van morgen zijn. Meteen maar ene kamer gereserveerd. Er is ene Italiaans restaurant bij, dus dat wordt waarschijnlijk pizza morgen. Het heeft ook ene zwembad. In het blog van een kennis van Lieneke las ik dat xe de man verdacht van ijsklontjes in het water te hebben gegooid, want het was erg koud. Dat was in begin december. Ik ga het morgen ervaren.
Ondertussen word ik de continue dreun van de airco’s van onze buren wat zat. Ik merk dat ik steeds slechter tegen doorgaande geluiden kan. Heb de stekker van de koelkast er al uitgetrokken. Dat blijft toch wel koud zolang de deur dicht is. En er staat alleen yoghurt voor ons ontbijt van morgen in en flessen water. Die zijn snel genoeg warm op de fiets. Het was rustig toen we hier kwamen, maar er zijn ondertussen meer gasten gekomen. Het blijkt dus erg gehorig te zijn. Ik ga het merken vannacht.

  • 14 Januari 2020 - 22:47

    Joanneke:

    Hoi Monie, Erg leuk al je verhalen te lezen! Het klinkt erg goed en ook gezellig om samen te fietsen. Geniet ervan! Groetjes van Joanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 47881

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: