Kleine wegen en waterstroompjes - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu Kleine wegen en waterstroompjes - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

Kleine wegen en waterstroompjes

Blijf op de hoogte en volg Monie

12 Januari 2020 | Thailand, Nong Khai

Verslag van gisteren komt misschien nog. Ik begin nu eerst maar met vandaag.
Vandaag op weg naar Nong Khai. Het is ongeveer 52 km en zoals het er uit ziet zijn de heuvels achter de rug. Dus dat moet goed te doen zijn. Tijdens het ontbijt dat deze keer bestaat uit een stuk bananecake en ene bakje yoghurt met muesli (gisteren gekocht bij de 7/11) bekijken we even op basecamp welke kleine wegen we kunnen volgen. Dat blijken er best veel te zijn. En we kunnen altijd ngo proberen om stukken op de promenade te fietsen. Dat is ene project van de regering om langs de hele Mekong ene promenade aan te leggen. Alleen weet je nooit tot hoe lang deze doorgaat. En op sommige stukken is de promenade in gebruik genomen door de bewoners. Er staat huisraad op, soms een tent of opslag voor hout. Ook op basecamp hadden we gezien dat ik het volgende plaatsje een koffietent met home make bakery zou zijn. Altijd prima om iets in het vooruit te hebben. Dat zou 18 km zijn. Heel goed voor de eerste stop. We hebben lekker gefietst en dankzij maps.me en goede ogen ook de koffietent gevonden. Het vinden van de weg is toch wel een stuk makkelijker met al die moderne hulpmiddelen. Ik heb mijn garmin vanavond ook maar bedankt om ons weer goed de weg naar ons resort te wijzen.
Door naar Nongkhai. We reden weer veel langs tabak velden en ze hebben hier ook aardbeienvelden. We vonden een erg mooi pad langs het water. Altijd spannend hoelang dat goed blijft gaan. Zodra ons weer een brommer tegemoet kwam had ik moed. Deze moest toch ergens vandaan komen. Je raad het waarschijnlijk al. Uiteindelijk stopte ons pad omdat er ene klein waterstroompje was. Een steile afdaling naar beneden en een net zo steile naar boven aan de overkant waar de promenade weer doorging zag er niet aanlokkelijk uit. Daarbij moesten we dan door/langs veldje waar groente in stonden. Er zat dus niets anders op dan om te keren. Gelukkig konden we na 2 km al via de velden op ene pad komen waar we het stroompje konden oversteken. Een kleins tukje via de grote weg (diezelfde 2 km) en toen konden we weer een zijweg in. David had op maps.me ene restaurant gezien voor eventuele lunch. Dat bleek ene prima plek te zijn, met zelfs een menukaart in het Engels. Lekker gegeten en we bleken precies aan de overkant te zijn van het stroompje dat ons de weg versperde.
Wel bijzonder over het eten. Ze hadden dus pad thai met garnalen. Toen we deze kregen bleek er ook tofu door te zitten. Ook goed. Uiteindelijk zag ik oom bruine stukje die ik niet vertrouwde. Gelukkig wilde David wel even proeven en dat bleek dus vlees te zijn. Dat heb ik er dus maar weer uit gevist.
We hadden besloten hier 2 nachten te zijn omdat er veel te zien is. En dan ook maar wat luxer te overnachten. We zitten dus nu in ene resort met ook een zwembad, waar ik vanmiddag lekker in gelegen heb en daarna ernaast op ene bedje lekker heb liggen lezen. Morgen verplaatsen we naar en ander guesthouse, dat wat meer in het centrum is.
David had via tripadvisor een restaurant gevonden aan de rivier dat daar werd aanbevolen. Het was ook prima eten daar. Morgenochtend gaan we naar ene beeldentuin. En ‘s middags allebei ene beetje onze eigen gang. David wil graag een beetje in de stad rond kijken. Ik houd helemaal niet van Thaise steden als ze wat groter zijn. Ik ga lekker in de tuin van het nieuwe guesthouse liggen en wat lezen. Verder werken aan dit verslag en foto’s erbij plaatsen.
Het is bijna half 11 . tijd om te gaan slapen.

  • 12 Januari 2020 - 17:30

    Ria:

    Met veel plezier lees ik weer je berichten Monie! En superfijn om te lezen hoe goed het is om samen op pad te zijn. Klinkt erg goed allemaal! Hier hele dag miezer en door wind guur weer. Wil dan ook wel even mijn batterij opladen in Thailand ;-) Vanochtend 2 vrienden naar Schiphol gebracht die met reisorganisatie NRV naar Thailand gaan. Is populaire bestemming! Liefs, Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 47940

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: