Vroeg op en verder - Reisverslag uit Sangkhom, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu Vroeg op en verder - Reisverslag uit Sangkhom, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

Vroeg op en verder

Blijf op de hoogte en volg Monie

11 Januari 2020 | Thailand, Sangkhom

Zo een verslag van twee dagen. Eerst maar beginnen met gisteren. Dat was dus de dag dat we met de tractor de berg op zouden gaan. Onrustig geslapen en uiteindelijk om 4.30 op. Alles lag al klaar dus we konden snel op pad. Het is dan wel koud zo ’s morgens. Ik was blij dat ik mijn trui en lange broek en sokken bij me had en dus aan had. Gisteravond hadden we de waarschijnlijke plek dus gevonden. Daar bleek het ook te zijn. Grote tractoren stonden klaar. De prijs die gevraagd werd was ene stuk hoger dan Chris ons verteld had. Ton werd duidelijk dat Chris zijn prijs voor 5 mensen op een tractor was. En wij waren maar met twee. We besloten even te wachten of er nog mensen bij kwamen, alhoewel die kans klein leek. Uiteindelijk werd gezegd dat we voor onze prijs mee mochten. We mochten zelfs voorop zitten met prachtig uitzicht. We reden eerst langs de plek waar de schoolkinderen hun kamp hadden. Zij gingen dus ook mee naar boven. De leraren kwamen bij ons achterop. Toen de berg op. Soms heel steil. Boven was het nog donker. Langzaam zagen we het licht worden boven de rivier. Chris had iets gezegd over wolken boven de rivier. Die zagen we nog niet direct en ik dacht dat die waarschijnlijk kwamen als het iets warmer werd. Mist uit de rivier. Opeens kwam er dus vanuit de rivier links van ons een echte grote wolk die steeds verder nog rechts groeide. Heel bizar om te zien. Ik heb er een . Ik heb er een filmpje van gemaakt. Weet nog niet of het echt gelukt is. Na een tijdje trok die wolk ook weer langzaam terg. We lijken ook wel een stel celebraties want iedereen wil met ons op de foto.
Terug beneden eerst maar naar het restaurant waar we gisteren goed gegeten hadden voor ontbijt nu. Dat werd gebakken rijst met ei. En David had iets met friet.
Toen op weg naar Sangkhom. Halverwege nog ene waterval bezocht, waar niet zoveel water in stond omdat het de droge tijd is. Op weg door naar het Bovy Guesthouse. Dat zou mooi zijn en leuke huisjes aan het water hebben. Het lag inderdaad aan het water alleen de huisjes waren hutjes van bladeren en niet meer in gebruik. Je moest er ook komen via ene erg enge brug. We kregen dus ene leuk stenen huisje. Na het douchen gelijk de was ingeleverd. Die zou voor ons gewassen worden. We hadden gevraagd of ze een taxi konden regelen die ons naar een historisch park ongeveer 65 km verderop kon brengen. Chris had ons dat aangeraden. Dat was dus niet mogelijk. Morgen pas. Maar ja dan wilden we verder en het was nu rond 11 uur, dus we wilden dat graag in de middag doen. Uiteindelijk besloot de dochter dat zij ons wel met haar eigen auto wilde rijden en kwamen we een prijs overeen. We zouden om 13.00 uur vertrekken. Dat gaf ons dus tijd om het dorpje/stadje in te gaan voor koffie en lunch.
Het historische park was erg bijzonder. Het is ontstaan door erosie van verschillende steenlagen. Daardoor kreeg je bijzondere steenformaties te zien. Het was ook in gebruik geweest door onze vroege voorouders, die er soms dingen op getekend hadden. En er religieuze ceremonies hielden. Wel heel erg wam om door heen te lopen. Terug in het guesthouse ene biertje op het terras even wordfreud spelen en toen naar de avondmarkt om wat te eten.
Uiteindelijk voelde ik me niet zo lekker worden en kreeg steeds minder zin in eten. We besloten terug te gaan naar het restaurant waar we ’s middags geluncht hadden, omdat ze daar ook zalmsteak op het menu hadden. Ik had trek in iets gewoons/bekends. Uiteindelijk daar gekozen voor champignonsoep met toast. Dat beviel goed. In het guesthouse nog 2 kopjes thee gemaakt. Blij dat ik mijn dompelaar bij me heb. Mijn moeder nog even gebeld ent oen vroeg naar bed gegaan. We hadden natuurlijk ook al ene lange dag erop zitten. Ik denk dat ik wat last van de warmte had in combinatie met te weinig geslapen.
Vanmorgen had ik nergens meer last van.
Dat verslag komt morgen. Dan gaan we naar Nong Khai. Het idee is om daar 2 dagen te blijven. Het is een groetere stad en dan hebben we ook rustig de tijd om de route voor de rest van de reis uit te zoeken. Tot Nong Khai rijden we op e route van Chris. Daarna zijn we ‘vrij’.
We gaan ook lekker voor ene iets luxer hotel met zwembad.

• 11 Januari 2020 - 23:10

Hans:

Hoi Monie,

Leuk je verslagen weer te lezen en de foto's te bekijken. Geniet er van.

Groeten,
    Hans

• 12 Januari 2020 - 05:00

Lieneke:

Leuk en spannend en het komt altijd weer goed.
    Iedereen wil je helpen.
    In Nong Thai hebben we bij het zwembad gezeten in een hotel met bungalows. Vlak bij het trein station. Naam moet je even opzoeken in ons verslag. Lag ook heerlijk rustig. Mooie tuin erbij.
    Veel plezier daar. De beelden tuin nog 6 km verderop is ook heel bijzonder. Mag je niet overslaan.
    Ook het Vietnameesche restaurant aan de Mekong is erg goed. De springrolls kun je zonder vlees bestellen. Je ziet het vanzelf, overdag is het er erg druk.

Gr. Lieneke en Hans

• 12 Januari 2020 - 11:08

Hetty:

Wat een leuk verslag weer en jullie ondernemen echt vanalles.Leuk dat je met David onderweg bent,toch wel heel anders dan alleen.
    Goede trip nog verder!liefs hetty

• 12 Januari 2020 - 14:01

Femmy:

Fijn om te lezen dat je geniet van je vakantie.
    Doe zo voort! Weerbericht Zoetermeer: grijs, druilregen en harde wind.
    Ik ga zo maar eens een avond dienstje draaien. Liefs Femmy