olifanten en apen - Reisverslag uit Larabanga, Ghana van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu olifanten en apen - Reisverslag uit Larabanga, Ghana van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

olifanten en apen

Blijf op de hoogte en volg Monie

18 Januari 2017 | Ghana, Larabanga

Jullie hebben nog een verslag van de afgelopen 2 dagen tegoed, maar eerst maar even schrijven over vandaag.
We zijn in Mole nationaal park. We kwamen hier al rond de lunch aan. Dat duurde lang, maar goed. ’s Middags nog even de was gedaan en wat gezwommen. Om half 4 gingen we op wandelsafari met een ranger. We konden kiezen tussen wandelsafari of met een auto. Daarbij had je wel meer kans op olifanten omdat ze wat verder weg waren ivm de kou en de droogte. Jaja ook al is het overdag 38 graden en ’s nachts 25, is dat voor hier koud. Goed omdat ik mezelf niet bovenop een jeep zag zitten en ook zin had in wandelen, toch daarvoor gekozen. Bij aankomst hadden we ook al olifanten gezien bij de pool die hier vlak bij het hotel ligt. Het hotel ligt op een hoogte en beneden is een waterpool.
Eerst naar de waterpool waar 2 krokodillen lagen te zonnen. Er schijnen er meer dan 100 in het water te leven. Toen in flink tempo een stuk verder het park in. De rangers weten bijna wel welke bewegingen de olifanten maken. Hij zei dat als we snel waren we kans hadden een stel achterblijvers tegen te komen.
Uiteindelijk was dat ook zo. Heel bijzonder om 6 olifanten op 5 meter afstand langs te zien lopen. We hebben de groep een tijdje gevolgd. Heel mooi en indrukwekkend om er zo dichtbij te zijn.
Teruglopend ook nog een paar keer een paar bushbokken gezien en een heleboel bijeneters (vogels). Al met een mooie 2 uur. Thuis de was binnen gehaald die droog was, de rest nog even laten liggen. Lekker gedoucht en toen op bed met de laptop. Opeens hoorden we veel herrie bij ons terras, buiten. Ik zei nog dat zijn waarschijnlijk apen. Toen Ingrid (mijn kamergenoot) ging kijken gaf ze aan dat er niets meer lag. We zagen een aap met mijn korte broek. Helaas werd hij wat agressief toen wij naar buiten kwamen en wilde bij ons naar binnen. We hebben maar weer gauw de deur dicht gedaan. Het was ondertussen ook donker, dus er viel niet zoveel te zien. Wel duidelijk zagen we dat ze met mijn groene korte broek in het bos verdwenen. Mijn witte blouse met lange mouwen Ingrid haar badpak en mijn paarse deken, die ik al sinds India op alle vakanties meeneem zijn ook verdwenen. We gaan morgen nog kijken als het licht is, maar ik ben bang dat we het niet meer terug zien. Helaas waren mijn kapotte onderbroeken al droog. Die hadden ze van mij wel mee mogen nemen. 
Goed wat is er verder gebeurd vandaag. Vanmorgen al weer vroeg op pad 8.00 uur reden we weg. Onderweg hebben we nog een hele oude moskee bezocht. Opgebouwd uit alleen stokken en leem. Hij schijnt op de lijst van Unesco te staan.
O ja, als je straks vraagt of je mijn foto’s mag zien. Dat mag. Maar weet dat ik er nu al 800 gemaakt heb. Ik ga nog wel wat uitzoeken, want van de olifanten heb ik er wel veel gemakt. Maar goed alles is zo leuk om te fotograferen hier. En ja het zijn geen rolletjes, die je moet laten ontwikkelen. Dat geeft veel meer mogelijkheden.
Jullie genieten van mijn verhalen en weet dat ik ook erg geniet van jullie reacties. Goed dit nu eerst posten. War foto’s erbij zoeken en dan maar slapen denk ik. Verslag van gisteren en eergisteren volgt dan een andere keer. Waarschijnlijk hebben we vrijdag weer wifi.

  • 18 Januari 2017 - 23:42

    Joanneke:

    Bedankt weer voor het verslag! Hier in Utrecht nog geen schaatsweer. Wel de marathon van Noordlaren. Een verschilletje met 38 graden. Hopelijk krijg je morgen je korte broek terug! En vooral je Indiase deken.
    Groetjes van Joanneke

  • 18 Januari 2017 - 23:42

    Joanneke:

    Bedankt weer voor het verslag! Hier in Utrecht nog geen schaatsweer. Wel de marathon van Noordlaren. Een verschilletje met 38 graden. Hopelijk krijg je morgen je korte broek terug! En vooral je Indiase deken.
    Groetjes van Joanneke

  • 18 Januari 2017 - 23:42

    Joanneke:

    Bedankt weer voor het verslag! Hier in Utrecht nog geen schaatsweer. Wel de marathon van Noordlaren. Een verschilletje met 38 graden. Hopelijk krijg je morgen je korte broek terug! En vooral je Indiase deken.
    Groetjes van Joanneke

  • 18 Januari 2017 - 23:46

    Joanneke:

    Bedankt weer voor het verslag! Hier in Utrecht nog geen schaatsweer. Wel de marathon van Noordlaren. Een verschilletje met 38 graden. Hopelijk krijg je morgen je korte broek terug! En vooral je Indiase deken.
    Groetjes van Joanneke

  • 19 Januari 2017 - 09:58

    Huub:

    Mooie verhalen. Wat ik er ook van leer is dat je veel kleren mee moet nemen, naar zo'n warm continent met brutale apen.
    Veel plezier en avontuur nog :)

  • 19 Januari 2017 - 10:34

    Lieneke En Hans:

    Hilarisch om de apen met je kleding weg te horen lopen. Ja, ze nemen altijd het verkeerde mee. Hoop dat je met je resterende kleding de vakantie door kan komen.

    Veel plezier en de was de volgende keer binnen laten drogen!

  • 19 Januari 2017 - 15:20

    Femmy:

    Zus, wat heb je toch weer een prachtig excuus om nog een keer naar India te gaan.
    Ik hoop dat die apen waardering hebben voor de emotionele waarde van die paarse deken.
    Je kan niet zeggen dat je niets beleefd hebt op deze reis.
    fijne tijd nog. liefs Fem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 47851

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: