Lekker gefietst, verkeerd gereden en banden geplak - Reisverslag uit Vĩnh Long, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu Lekker gefietst, verkeerd gereden en banden geplak - Reisverslag uit Vĩnh Long, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

Lekker gefietst, verkeerd gereden en banden geplak

Blijf op de hoogte en volg Monie

01 Januari 2014 | Vietnam, Vĩnh Long

Vanmorgen eerst maar 'uitgeslapen'. Dat wil zeggen geen wekker gezet. Ik kwam er gisteravond achter dat ik 38,2 had. Nu begrijp ik ook dat het fietsen zo zwaar was. Besloten dus om maar te zien hoe het vandaag ging. En dat was goed. Veel gedronken, vooral banaantjes gegeten en van het landschap genoten. Het was gelukkig ook minder druk. Ergens ging het fout (hoe dat weet ik nog niet, maar er was geen ferry, maar een brug, en heb ik een stuk over steenslag gereden. Toen ik besloot om te keren bleek ik ook al snel een lekke band te hebben. Ook nog achter. Daar had ik helemaal geen zin in. Gelukig waren er huisjes, mannen die wilden helpen en met een pomp. Geplakt, ging niet helmaal goed, maar op hoop van zegen doorgefietst. Na weet ik niet hoe lang was hij dus weer lek. Nu waren er jongetjes met een pomp. Dan maar het wiel eruit en een nieuwe band erin. Had ik nog nooit eerder gedaan en weet nu dat ik dat kan. Zelfs de buitenband weer terug doen ging goed. Al met al kostte het wel vel tijd. En was ik nog steeds niet op de route terug. Gelukig deed de garmin het ook weer. Alhoewel hij wel batterijen slurpte. Daarmee een beetje in de goede richting gefietst en zowaar bij een ferry zat ik weer goed.
Er is hier heel veel water, veel hoge bruggen. houten bruggen en veerpontjes. Korte en lange. Zodra er een brug is is het wegdek slecht voor de op en afrit. En darna heb ik weer goed asfalt.
Ik zit in een mini hotel met 5 kamers. Ik heb een kamer met 2 tweepersoonsbedden voor € 8,-. wel zonder ontbijt, maar dat kan ik aan de overkant krijgen. En ik heb ook nog uitzicht op de rivier. De markt onder mij en muziekboxen.
Ik begin ondertussen ook te wennen aan het geld hier. Ze hebben geen muntjes en het kleinste bankbiljet is 500 V dong. Dat is ongeveer 0,18. Ik kan per keer maar 1.000.000 pinnen. Dat is dus € 35,-. Nu doe ik daar ook wel weer even mee.
Dat is het voor vandaag. Morgen 63 km te gaan. Ik ga vroeg opstaan, want 's morgens is het toch wel koeler om te fietsen. Dat zal ook wel luken met die markt onder mij en vlabij het pontje naar het eiland. Zie foto voor wat er mee gaat op die pont.
Vandaag kwam de zon pas om 11.00 uur door. Ik vond het niet erg dat er eerst bewolking was, was een stuk lekkerder fietsen.

  • 01 Januari 2014 - 17:57

    Ria:

    Ha Lieve Monie,

    Voor jou een stralend 2014 gewenst. Waarschijnlijk lees je dit morgen pas, want zie dat het tijdsverschil toch behoorlijk is. Hier 17.50 nieuwjaarsdag, bij jou 23.50... Ik heb een jaarwisseling met weinig slaap achter de rug en veel top 2000, oliebollen en prosecco. Gek om te bedenken dat jij ver weg in een heel andere cultuur rondfietst ;-D
    Ik heb zojuist een inhaalslag gemaakt door alle berichtjes te lezen. Leuk om zo bij te blijven. Ik proef dat de eerste dagen bijzonder maar ook pittig waren. Ik wens je veel ontspanning en relaxed fietsen. Geniet van de warmte en de overgave aan een heel ander leefritme. Ik ben benieuwd naar je verhalen!
    X, Ria

  • 02 Januari 2014 - 17:50

    Femmy:

    He zus, bij ons 2 januari 17.46 uur en dan pas denk ik er aan om je een gelukkig nieuwjaar te wensen.
    De mogelijkheid was nog niet echt tot me doorgedrongen. Ik hoop dat onze kerstkaart wel op tijd was.
    Weet je dat je ook verhoging/koorts krijgt bij een zonnesteek! Dus inderdaad genoeg blijven drinken en als het effe kan de schaduw boven de zon verkiezen als het zo warm is.
    Ik hoop dat je je weer wat beter voelt, dan lukt genieten ook makkelijker.
    Wij zijn terug van een weekend Sittard en 2x naar het optreden van Paul en het wintercircus geweest.Was erg leuk.
    Hotel was geweldig en dagje Maastricht op zondag ook erg leuk. 'Avonds lekker met Paul en medestagiair Camille gegeten.
    Nog heel veel plezier gewenst op je tocht. groetjes Femmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 48264

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: