eerste fietsdag zit erop - Reisverslag uit Mỹ Tho, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu eerste fietsdag zit erop - Reisverslag uit Mỹ Tho, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

eerste fietsdag zit erop

Blijf op de hoogte en volg Monie

31 December 2013 | Vietnam, Mỹ Tho

Met een uur vertraging vertrok ik. Ik kwam er namelijk achter dat mijn draadloze fietscomputer het toch niet goed deed. Pikte signalen op die er niet waren. Ik reed 100km per uur enz. Toen toch maar besloten om eerst de reserve met draadje te monteren.
Tja en verder. Het viel tegen. Drukke wegen te laat gestopt en te weinig gedronken. Ik heb nog geen fietsritme waarin ik goed voor mezelf zorg.
het is nu 24. 05 uur en ik hoor niets. Ik denk dus dat de vietnamesen niet aan nieuwjaar doen. Alleen voor de toeristen. Vanmorgen werd tijdens het ontbijt happy new year van abba gedraaid.
Leuke dingen waren er ook onderweg. Toen ik bedacht dat ik nu echt moest eten ook al had ik geen trek zag ik een afdak langs de kant met blauwe krukjes en potjes op de tafel. Duidelijk ene plek waar je kan eten. Na handen en voeten en het boekje erbij kon ik gaan zitten. Ik krijg ene kommetje rijst, dat was al ingeschept, want ze gingen geloof ik zelf net eten. Toen nog het probleem dat ik geen vlees at. Er kwam tofu te voorschijn met tauge en nog wat andere groene blaadjes. Dat werd dus mijn lunch. Ondertussen werd er gebeld. En even later kwam ik denk haar moeder langs. Zo word ik een bezienswaardigheid. Uiteindelijk wilde ze ook niet dat ik betaalde.
Toen ik aankwam eerst maar op bed gelegen, want ik was behoorlijk moe. Na het douchen nogmaals geslapen en na het eten weer. Nu aan de thee op mijn hotelkamer. Lekker elke kamer heeft een waterkoker en ik had eigen theezakjes bij me.
Morgen gelukkig maar 47 km. Ik voel licht spierpijn in mijn benen. Vandaag was het 78 km. En vooral erg warm en geen schaduw.
Ik ga zorgen dat ik 1 bidon per uur leeg drink en niet alleen maar water drinken,maar ook iets meer erin.
Ik wens jullie ene goed 2014. Dat duurt nog ruim 5,5 uur voor jullie, maar misschien is het ook al zover als je dit leest.

  • 31 December 2013 - 19:00

    Marja Koppel:

    Hoi Monie,
    De beste wensen voor 2014 :-) voor ons is het nog even wachten.... hier alles ok dus geen zorgen daarover...Ik hoop dat je je ritme gaat vinden en het zal wel even wennen zijn om daar je weg te vinden.

    Doe voorzichtig en tot het volgende bericht maar weer. doei

    Gr. Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 48236

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: