verandering van plannen - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu verandering van plannen - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

verandering van plannen

Blijf op de hoogte en volg Monie

03 Januari 2014 | Vietnam, Can Tho

Gisteren wat verder gelezen in het boekje met de routebeschrijvingen. Ik kom dus langs ene tropisch eiland met witte stranden. Jaha het vakantie gevoel of Zwitserleven of wat je ook maar wilt. En ik kan 2 fietsdagen overslaan door een stuk met de boot te gaan. Dat gaat het dus in ieder geval worden. Meteen een guesthouse geboekt op Phu Quoc (het eiland). Daar had ik wel zin in. Maar ja het is eerst nog wel 4 dagen fietsen voor ik met de boot kan. Ik begin een beetje in een ritme te komen. Vroeg naar bed en dan rond 6.0 of 6.30 op zodat ik ook vroeg op de fiets zit. ’s Morgens is het nog lekker en ook vaak wat bewolkt. Als ik dan rond 13.00 uur aan ben heb ik de middag om eerst bij te komen en het plaatsje te bekijken.
Can Tho is duidelijk toeristischer. Ik kon gisteren zelfs Vietnamese pringels kopen. Goed voor het zout en daar had ik wel trek in. Ik ben nog wat aan het zoeken met eten. Vind het vaak allemaal niet echt lekker en heb dan geen trek. Gelukkig zijn er hier ook een soort baguettes te koop. En er was een bakker met lekkere koeken. Helaas waren alle hartige met vlees, dus dan maar iets met kokos.
Goed vanmorgen dus vroeg op omdat de fietstocht ook langs de drijvende markt zou gaan en ik die wel wilde bezoeken. Tijdens het ontbijt heb ik de plannen maar helemaal gewijzigd. Ik heb nog een nacht mijn kamer bijgeboekt. Mijn spullen omgegooid van mijn fietstas naar mijn rugzak en ben op zoek gegaan naar een boot om vanaf hier naar de drijvende markt te gaan en dan verder vrij te houden. Ik ben nog steeds erg aan het hoesten en voel me niet echt fit, (heb ook nog steeds verhoging) dus een dag rust kan geen kwaad leek me. Ja ik kom eindelijk in een ander ritme dan alleen maar doorgaan.
Nu die boten of eerder de eigenaressen of verkoopsters van tours vonden mij wel. ‘want boat madam?’ De drijvende markt viel tegen. Die van Thailand is veel groter en diverser. Maar goed wel lekker om zo 2 uur op het water te zijn met de wind erbij. Halverwege toen we ergens in een zijkreek waren werd er gestopt en in de kist met zwemvesten gerommeld. Wat bleek de ‘kapitein’ had telefoon gekregen van de eigenaar. Er was politiecontrole en zwemvesten omdoen bij toeristen is schijnbaar verplicht. Dus of we dat meer wilden doen.
Terug eerst icecoffee gedronken en wat mail beantwoord. Daarna terug naar het hotel, wat gewassen en geprobeerd te slapen. Dat lukt niet helmaal. Ik heb een kamer met rivervieuw en op de rivier is het geloof ik drukker dan op straat.
Nu zit ik aan de mangosmoothie in de schaduw bij ene tentje aan de boulevard. Somd komt er een windje langs.
Morgen weer verder fietsen. Dus als jullie aan het slapen zijn zit ik op de fiets. Ik ga in 4 dagen naar Ca Mau en vandaar met de boot naar Rach Gia. Daar weer een boot naar het eiland en dan ga ik weer eens verder kijken. Ik weet nog niet hoelang ik op het eiland blijf. Ik heb al gelezen dat ik ook daarna weer tochten kan combineren om het zo wat in te korten.

  • 04 Januari 2014 - 07:06

    Huub:

    Hoi Monie,
    Dat klinkt als een avontuur. Ik ben benieuwd waar je allemaal nog beland. Hopelijk komt het snel in orde met de hoest e.d. ,maar met zo af en toe een rustdag en een Smoothie in de schaduw moet dat lukken.
    Fijn avontuur verder !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 48124

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: