laatste week - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu laatste week - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

laatste week

Blijf op de hoogte en volg Monie

17 Januari 2016 | Thailand, Chumphon

ik zit in Bang Boe. maar ja dat kennen ze weer niet Chumphon kom ik woensdag of donderdag.
Vandana realiseerde ik me dat de laatste week in ingegaan. het lijkt soms ook al of ik hier eeuwen ben. ben gewend aan het verkeer, de warmte. Alhoewel ik wel blij ben met de bewolking van de afgelopen dagen. Heb zo mijn ritme door de dag heen gevonden. Vanmorgen in heerlijk wandeltempo gestart. Ongeveer 17 km per uur. lekker ontspannen fietsen en naar de zee kijken. Ook vandaag ging de route weer veel langs e kust. Ja en ik kan wel mooie plaatjes blijven schieten. Ik heb heerlijk op mijn Indiase kleedje geluncht bij het strand. Brood uit de tesco met kaas. Ik ben toch blij met die deken die ik elke keer weer mee neem. Afgelopen nacht heb ik eronder geslapen, want op mijn bed lag ene synthetisch exemplaar en dit is lekker katoen. Uitgebreid mijn boek uitgelezen en lekker gelegen. na ene uur weer een verder gegaan. ik hoefde vandaag maar 60 km dus heb wat meer tijd genomen onderweg. Wel goed om te doen.
Ondertussen ook veel aan het denken over de route. Ga ik nog een rustdag inlassen of de route inkorten? Ik wil ook wel eens een dagje niet vroeg op. Nu zo van alles. Ik zou niet overnachten in het luxe resort waar Cris meestal zit (met zwembad) maar doorgaan naar het dorpje. Dat dorpje stelt echt niets voor. Maar goed wel genoeg overnachtingsmogelijkheden en weer direct aan het strand. Na het douchen de zee weer ingedoken. het water van de zee is hier ook heerlijk warm. Je duikt er niet in om af te koelen. volgens Google is de temperatuur van het zeewater 29 graden. Het is een leuke plek en ik heb weer een ruime kamer. Met bank zelfs.
Vandaag besloten om hier 1 dag langer te blijven. Morgenochtend ga ik met een excursie mee snorkelen bij een eiland hier voor de kust. 's middags luieren op het strand.Ik ben inmiddels in boek 3 begonnen. Toch wel handig zo'n e-reader.
Dinsdag ga ik dan verder alleen niet de heel tocht. Die is 75 km. Ik ga er vanuit eerder wel weer resorts tegen de kom en. er staan er wat op de kaart en er is gewoon van alles hier langs de kust.
Daarna zie ik dan wel weer verder. feit is dat donderdagavond om 22.21 mijn trein gaat.
Morgen vroeg op want we vertrekken al om 8.00 uur. Dat is dus weer geen uitslapen. Tja het leven is hier zwaar.

  • 17 Januari 2016 - 18:07

    Femmy:

    Ja, het klinkt ook allemaal heel akelig.
    En als die "ellende" nog maar een weekje mag duren, zit er maar een ding op.
    De laatste week dubbel genieten dan maar.
    liefs Femmy

  • 17 Januari 2016 - 21:57

    Hans:

    Ja het klinkt als afzien ;-)
    Maar toch zodanig aantrekkelijk dat we vandaag een retourtje Singapore geboekt hebben :-)
    In de zomer door Maleisië fietsen.
    Duurt nog een half jaar, dus voorlopig geniet ik wel van jouw reisverslagen.

    Groeten weer van Hans

  • 17 Januari 2016 - 22:23

    Joanneke:

    Hoi Monie,
    Gelukkig heb je nog een week! Voor jou natuurlijk, maar ook voor mij. Gezellig elke dag je verslag te lezen. Veel plezier
    Groetjes van Joanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 48123

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: