Indrukwekkend - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu Indrukwekkend - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

Indrukwekkend

Blijf op de hoogte en volg Monie

08 Januari 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Gisteren in het guesthouse een Nederlands meisje ontmoet. Gezellig samen bijgekletst. Ik leerde van haar dat er ook apps bestaan waarmee je karten gratis kan downloaden en ze dan online kan gebruiken. Dus nu heb ik ook op mijn telefoon nog een kaart van Thailand zitten.
Van haar leerde ik ook dat je via whatsapp gewoon gratis kan bellen als je wifi hebt. Ze had hele lange gesprekken met het thuisfront.
De planning was vandaag om nog een deel van de tocht te fietsen. ik zou dan naar een Kmertempel gaan en een site met archeologisch opgravingen. Je kan al lezen door het taalgebruik dat dat niet is doorgegaan.
Bij het opstaan bleken mijn darmen nog niet in orde te zijn. Dat was gisteren aan het eind van de middag begonnen. Om dan nu de hele dag te fietsen leek me ook niet handig. Dus eerst nog maar omgedraaid en wat later ontbeten. Bij het station de trein voor morgen uitgezocht. Ik had de keus tussen 7.19 of 14.48. Of 95 km fietsen. Dat wordt dus vroeg opstaan. Alles is nu gepakt, zodat ik snel weg kan.
Toen naar de begraafplaats van de mensen die overleden zijn bij de aanleg van de spoorbaan. Erg indrukwekkend om daar zo al die graven bij elkaar te zien en wat opschriften te lezen. Ik werd geraakt toen ik me realiseerde hoe mensen ook wreed kunnen zijn naar elkaar. Ook met nog in mijn achterhoofd de foto's die ik gisteren had gezien van militairen met alleen een schaamlap voor die aan het werk waren of op een brits zaten, uitgemergeld. En dan de hele dag werken in die bloedhitte op een bordje rijst met een beetje zout. Er zijn hier ook veel Nederlanders omgekomen en de tekst op de plaquette was dan ook in het Nederlands naast Thai en Engels.
Verder weer veel ontspannen. In ene heerlijke tuin geluncht. Op de terugweg ene Thaise massage gehad en als laatste nog een uurtje gewerkt. wat mails beantwoord. Dat geeft ook weer rust.
Morgen dus weer terug naar het HiddenHoliday House. Daar de route met Chris bespreken die hij voor me heeft uitgezet en dan door naar het zuiden. Het is daar iets minder warm. Vind ik wel lekker, want hier is het steeds boven de 35.

  • 08 Januari 2016 - 19:13

    Lieneke Castel:

    Fijn dat je darmen weer in orde zijn. Dat kun je niet gebruiken op de fiets of in de trein.
    Op ons maakten de begraafplaats en het museum ook een heel diepe indruk. Wat er toen allemaal gebeurd is is vreselijk geweest voor de mensen.
    Wij gebruiken ook de app met de kaart van Thailand maar die kun je ook offline nog op je mobiel zien.
    Ja de techniek staat voor niets en gelukkig zijn er jongere mensen die het kunnen delen met de mensen die daar niet zo handig in zijn. Wij gebruiken de Strava app voor wandelen in Thailand en Cambodia. Google maps pakken we er ook naast op de tablet. We voeren de plaats in waar we zijn, jouw locatie en de plaats waar we naar toe willen. Dit moet wel ergens waar je wifi hebt. Dan zie je als je fiets of lopend aanvinkt 1 of meerdere routes. Klik er eentje aan en gebruik hem als je aan het fietsen bent. Via de sateliet zie je waar je bent en of je op de goede route zit. Wij hebben er al 3 jaar veel plezier van gehad.
    Geniet van je reis naar het zuiden.
    Gr. Lieneke en Hans

  • 09 Januari 2016 - 10:45

    Femmy:

    Was gisteren net op weg naar mijn werk toen je berichtje binnen kwam op what'sapp. Inderdaad kan je via what's app ook bellen. Werkt vaak beter dan Skype. Regelmatig met Paul gedaan toen hij in Frankrijk zat.
    fijne tijd nog.
    gr Fem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 48050

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: