Op en neer - Reisverslag uit Ban Muang, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu Op en neer - Reisverslag uit Ban Muang, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

Op en neer

Door: Monie

Blijf op de hoogte en volg Monie

09 Januari 2020 | Thailand, Ban Muang

Blij dat we yoghurt gekocht hadden. Deze eerst gegeten met een bak koffie / thee erbij. Ik had ook nog wat mandarijnen. Toen op pad voor ons ontbijt. De plek die we in gedachten hadden zag er erg dicht uit. Helaas. En we waren ook nog niets anders tegen gekomen onderweg. We hadden we al een paar keer een bord gezien wat aanwees dat er iets aan zat te komen. Daar maar heen doorgefietst. Dat was een moderne tent. Mooi uitzicht op de Mekong en echte koffie en latte. Verder iets zoets van gebak erbij om te eten. Ach ja je moet iets. Er was ook wifi, dus even het laatste nieuws gelezen en met Hans en Lieneke via WhatsApp contact gehad. Leuk want met hen zit ik in dezelfde tijdzone. Zo om 10.00 uur ’s morgens is het in Nederland 4 uur ’s nachts. Weinig kans dat er iemand reageert. Toen weer verder. De weg ging echt glooiend op en neer. Over het algemeen waren de heuveltjes goed te doen. Veel vaart maken met naar beneden gaan, een voordeel dat ik wat meer bagage bij me heb, en dan ben je al halverwege naar boven.
Ondertussen werd het toch wel steeds meer tijd voor iets te eten. Maar ja er was niets. Er was ook niets dat we bananen konden kopen. Normaal zie je dat overal wel. Uiteindelijk kwamen we iets tegen. Gelukkig weet David een paar namen van gerechten, dus kan hij vragen of ze dat hebben. Ik ken alleen maar pad tai. Omdat hij erbij is heb ik ook geen zin om het te leren. Het gaat goed zo. Mijn boekje weer laten zien, waar Areeya in geschreven heeft dat ik geen vlees eet, wel garnalen, vis en eieren. Dus dat werd voor mij noedel soep met ei en voor David noedel soep met kip.
Vlak daarna kwam er een hele groep binnen met allemaal dezelfde t-shirts aan. Geen idee of het bedrijfskleding was, daar leek het het meest op. Ze kwamen daar ook eten. Ik wilde hun vragen ene foto van David en mij te maken. Dat werd verkeerd begrepen, dus ik stond allemaal foto’s te maken van David met die mensen. Uiteindelijk ook ngo een foto van ons gemaakt in een typisch Thais eethuis waar ze maar een product serveren. Dus als je geen noedel soep wil, moet je naar een ander tentje.
Vandaar af naar het Mekong rivervieuw resort gebeld of ze een kamer voor ons hadden. Dat was zo. Wat onderhandeld over de prijs en toen op weg voor het laatste stuk. Nog steeds langs die mooie Mekong. Soms rechts van ons meteen een berg waardoor we in de schaduw konden fietsen. Wel leuk ook door met David te fietsen weet ik nu het verschil tussen shadow (is van een persoon)en shade (is van gebouwen en bomen). Ik gebruikte gewoon altijd shadow.
Onderweg zou er nog een bezienswaardigheid zijn. Naga fireballs. Geen idee wat het was. Het scheen iets te zijn dat uit het water, de Mekong omhoog kwam, als je geluk had. Er was een uitzicht punt. We hebben daar even gekeken, maar er gebeurde niets. Er stopten wel regelmatig mensen. Lekker weer door fietsen. Om 13.30 waren we op onze plek.
Vandaag weinig D-tours (omwegen) gehad omdat de weg steeds al dicht langs de rivier ging. Er was geen ruimte voor nog een kleinere weg. David heeft weer gebeld met de eigenaar van het resort want er was alleen een soort oppasser aanwezig die geen Engels sprak. Nadat ik de eerste bungalow had afgewezen omdat er alleen ene twee persoons bed in stond was de 2e wel goed. We hebben weer ieder ons eigen bed. Wifi is aanwezig en zelfs een koelkast op de kamer en een waterkoker. Ik heb net een heerlijk kopje thee gemaakt. David probeerde ondertussen aan de telefoon helderheid te krijgen over de mogelijkheid van een riviercruise vanavond en om morgen met een tractor de berg op te gaan en daar de zonsopkomst en mistvelen boven de Mekong te zien. Chris had ons verteld dat dit vanaf deze plaats gebeurde. De riviercruise was in ieder geval niet mogelijk en wat betreft de tractors dat wel en we moesten naar het dorp, waar precies was erg onduidelijk. Nadat we rond gereden hadden. Nou niet echt rond, want zo groot was het dorp niet. Meer de doorgaande weg gevolgd hadden en we niets zagen dat erop wees, hebben we Chris gebeld. Hij is voor ons gaan bellen en we denken nu te weten waar we morgenochtend om 5.00 uur moeten verzamelen. De wekker staat dus op 4.30, want we nemen dan alles direct mee.
Vanavond erg lekker gegeten. Vis met selderij en diverse groenten en gebakken rijst. Daarnaast een lekker biertje. Het is helemaal goed. Er was een kamp gaande van een school. Stel je voor 20 tot 30 kinderen in de leeftijd van 13 – 15. Spelletjes doen, zingen en bewegen en gekke geluiden maken. We hadden gratis entertainment, want er gebeurde van alles.
Tot zover weer. Ik geniet erg. Het is heerlijk om zo samen met David te fietsen en te praten.
Er komen morgen pas foto’s. Ik moet eerst foto’s bij de verslagen van andere jaren weghalen voor ik weer nieuwe mag plaatsen.

  • 09 Januari 2020 - 15:20

    Henk Somberg:

    Leuk Monie, ik volg je op de voet (eh..., fiets?) Alsof ik zelf een beetje in Thailand ben!

  • 09 Januari 2020 - 23:23

    Brigitte:

    Hartstikke leuk om iedere dag je verslag te lezen. Zo fijn om te lezen dat het zo gezellig is met David. Geniet lekker verder.


  • 10 Januari 2020 - 03:39

    Lieneke:

    Mooi verhaal. Nemen zoals het komt is t beste wat je kunt doen, en daar van genieten. Dat doen jullie. Gezellig met zijn tweeën.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 47803

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: