Genieten - Reisverslag uit Pak Chom, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Pak Chom, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

Genieten

Blijf op de hoogte en volg Monie

08 Januari 2020 | Thailand, Pak Chom

Een heerlijke lange nachtrust gehad. Een keer wakker voor het toilet en ergens in de ochtend de monniken wel gehoord en toen weer doorgeslapen.
Vandaag de eerste dag echt samen gefietst. Het begon al leuk, want er was alleen complete instantkoffie bij het ontbijt en David drinkt zwart zonder suiker. Dus hij vroeg aan mij of ik het erg bezwaarlijk vond om direct te stoppen als we langs de bakery kwamen zodat hij daar een behoorlijke bak koffie kon drinken. We waren gisterochtend bij de bakery geweest en de koffie daar was lekker. Ze hadden zelfs goede latte. Ik besloot om niet moeilijk te doen. Ik vind het ook heerlijk als ik mijn kopje thee ’s morgens heb. Dus zo was onze eerste stop al na 200 meter.
Maar zo makkelijk kwamen we ook niet weg bij ons guesthouse. Er moesten eerst foto’s genomen worden. Van David bij de fietsen, van mij met mama, van David en mij bij de fietsen van ons allen met mama. En daarna nog alles naar ons doorgestuurd zodat wij ze ook hadden. Gelukkig hebben we elke dag maar een korte route vandaag 47 km. Dat geeft dus ook tijd voor dit soort leuke dingen tussendoor.
Het was prachtig fietsen langs de Mekong. Steeds mooie uitzichten over de rivier richting Laos. Ook gezellig om zo samen te fietsen. Er worden veel promenades langs de rivier gebouwd, waar je dus ook op kan fietsen. Alleen je weet nooit hoelang ze door gaan. Op een gegeven moment hadden we dus ene promenade die stopte omdat er een kleine zijrivier / kreek was. Daarna zagen we hem wel doorgaan, maar geen mogelijkheid om over te steken. Gelukkig waren ze daar ook een huis aan het bouwen. En als ze aan het bouwen zijn, moeten ze er met auto’s kunnen komen en als ze er met auto’s kunnen komen is er dus een weg. En dat was zo. Over het bouwterrein door de tuin/erf van iemand kwamen we bij de weg. Iedereen ging gewoon door met zijn werk alsof het normaal is dat er twee witte mensen met een fiets langs lopen. Wel erg leuk om te doen.
De weg is gelukkig ook niet druk dus geen probleem als we die weer hebben. Waar mogelijk proberen we wel ene kleien d-tour te maken langs de weg. Deze is meestal goed te zien op de Garmin. Op een van deze d-tour werden we aangesproken door de heg heen. Dat was dus een Amerikaan (Rick) die met een Thaise getrouwd is en daar nu een resort had met allemaal kleine bungalows. Hij hoorde ons praten en vond dat wel leuk. Nodigde ons uit op de koffie. Een leuke onderbreking zo. Na een half uurtje kletsen weer door. Windje tegen en dat was op een gegeven moment goed te merken.
Eigenlijk gewoon de hele dag lekker gefietst. Niet te hard, genieten van het uitzicht en de zon en de temperatuur was ook goed te doen. Bij het guesthouse dat Chris ons had aanbevolen was niemand aanwezig. Ton via Google maar een andere gezocht. Het zag er van buiten luxe uit en uiteindelijk betalen we maar 500 bath voor een huisje. De badkamer is veel groter dan gisteren, Nu was die van gisteren ook niet meer dan een kleine wc, waar ook een douche in was. Alles werd nat. We zitten in het Baanta hotel. Geen ontbijt, maar dat gaan we morgen halen bij het Mekon riverside resort. Ongeveer 7 km van hier. We denken dat we daar wel kunnen ontbijten. En misschien zien we iets anders eerder. Net nog wat yoghurt gehaald bij de 7/11 zodat we iets in onze maag hebben voor we op pad gaan.
Het bed voelt in ieder geval goed dus ik denk vannacht ook weer lekker te kunnen slapen.