Weer op weg - Reisverslag uit Hà Tiên, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu Weer op weg - Reisverslag uit Hà Tiên, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

Weer op weg

Blijf op de hoogte en volg Monie

11 Januari 2014 | Vietnam, Hà Tiên

Zo de laatste ijskoffie voor ik weer ga fietsen naar de ferry. Ik heb net getracht mijn versnelling te maken, maar helaas is dat niet gelukt. Er is wel wat gewijzigd, maar hij gaat voor nog steeds niet op het kleine blad. Nu is het over het algemeen vlak behalve bij de bruggen, dus ik zla het niet zo erg missen.
Mijn dagje fietsen naar het noorden is niet doorgegaan. Ik heb een beetje rond gefietst, maar de wegen waren erg slecht en ik had wel zin in rust. ‘s Middags op het strand gelegen en gelezen. Het was half bewolkt, dus niet te heet. Het water lekker warm. Volgens internet 28 graden. De zonsondergang was erg mooi. Komen nog foto’s van. En gisteren ben ik op een snorkel-, vistocht mee geweest. Met een busje naar het zuiden van het eiland. Onderweg een parelfarm bezocht. Erg mooi en erg duur. Daarna met de boot langs de andere kleine eilanden. Het waaide erg hard en er waren behoorlijk wat golven. Het vraagt wat om los te laten dat ik vroeger altijd zeeziek werd en te blijven bij wat er nu is. Helaas ook veel bewolking en door de wind af en toe wel koud. Het snorkelen was erg leuk. Had ik dus nog nooit gedaan. Ook hier merkte je de wind en de stroming waar je dan tegenin moest zwemmen. En bij het vissen, met een lijn en een haakje, heb ik zowaar een klein visje gevangen. ’s Avonds een lekkere Griekse salade gegeten met patat. Vandaag ga ik weer naar het vaste land en dan zullen alle westerse gerechten wel weer weg zijn. Vanmorgen dus ook nog een keertje muesli met fruit en yoghurt als ontbijt gehaald.
Soms voelt het ook rara om hier gewoon met tropische temperaturen rond te lopen als ik bedenk dat het januari is.
Vietnam als land trekt me zeker niet. Ik weet natuurlijk niet hoe het in de andere regio’s is. Maar hier vind ik het te druk, teveel brommers en teveel bebouwing en weinig natuur en cultuur.
Mijn volgende drie fietsdagen heb ik ingekort tot 2 zodat ik een dag langer hier kan blijven. Ik heb ondertussen de waarheen functie op de Garmin uitgeprobeerd en denk dat ik er daarmee wel kan komen. Morgen ga ik van Ha Tien naar Tri Ton. Dat is de gewone route en dan van Tri Ton naar Long Xuyen, dat is uitvogelen. Waarschijnlijk via een grotere weg.
Wat ook het voordeel was van een paar dagen niet fietsen is dat ik niet elke dag hoefde te wassen. Ik zweet een stuk minder op zo’n relaxdagje.
Dit is het voorlopig. Ik ga op weg naar de ferry. Waar ben je is wegens onderhoud eruit, dus ik ga even zien wanneer dit verslag gepost kan worden.
Ondertussen ben ik in Ha Tien. Voor het eerst een leuk plaatsje. Een lekker briesje uit zee en iets dat op een boulevard lijkt waar je langs kan lopen en kan zitten. Ik heb een super goedkope kamer € 6,-. Alleen blijkt nu zonder een warme douche. Nu is met dit weer een koude douche ook wel te doen.
Lekker gegeten op een boot. Wel bananen kunnen inslaan voor morgen en heerlijke mango’s van de markt gegeten. Verder nog even kijken hoe het morgen met ontbijt gaat. Dat zit er namelijk niet bij in. Er is hier wel een plek die een goed ontbijt serveert, maar ze gaan pas om 9.00 uur open. Dan wil ik al lang op weg zijn. Anders start ik met bananen en haal onderweg wat.
Ik kwam de Nederlanders van een paar dagen geleden weer tegen. Ze zijn wel komen fietsen en wisten te zeggen dat het een mooie route is langs de zee. De eerste 35 km is namelijk hetzelfde als wat zij al gehad hadden.
Ook met mijn fiets naar een fietsenmaker geweest. Hij schakelt weer als een zonnetje en loopt niet meer aan. Dat is toch wel prettig, want ik merkte toen ik vandaag naar de ferry fietste, 14 km over asfalt afgewisseld met steenslag of rood zand met stenen, dat hij toch wel erg ratelde. Mijn afstellen had niet veel goeds gedaan. Nadat ik eerst bedacht had om foto’s te maken van het probleem en dan hopelijk vanuit Nederland wat aanwijzingen te krijgen leke dit toch de beste oplossing. En bij het guesthouse dat vol was ben ik gaan vragen. Hij heeft me naar de fietsenmaker gebracht en zo werd het probleem opgelost.
1 A4 is vol dus ik ga weer afronden. Morgen 80 km fietsen en nu nog proberen foto’s te uploaden.

  • 11 Januari 2014 - 15:22

    Han:

    Hi Monie! Fijn dat je fiets weer lekker loopt. Zeker als je 80 km gaat fietsen, dat scheelt een hoop inspanning denk ik. Hoop dat je lekker hebt ontbeten, of misschien gebruncht.
    Liefs, en voorspoedige reis gewenst!
    Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 48079

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: