dagje relaxen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu dagje relaxen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

dagje relaxen

Blijf op de hoogte en volg Monie

07 Januari 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Vanmorgen eerst lekker rustig uitgeslapen. daarna ontbeten. Fijn op een dag dat ik niet fiets kies ik voor yoghurt met muesli en fruit. daarna op weg om een ander guesthouse te zoeken. deze kamer is wel erg klein, geen heet water en geen stopcontact op de kamer. In de moderne tijd is dat wel lastig. De straat waar ik doorheen wilde was afgesloten voor een filmopname. gelukkig met de Garmin is dat geen probleem. Het fiets wel lekker licht zo en vlak en geen bagage. Een nieuw guesthouse was snel gevonden. Net wat ruimer met balkon en rivierzicht. ik weet wat dat betekent. dan kan ik genieten van alles dat langs komt op het water en dat is niet altijd zachtjes. Dan door naar de beroemde brug. Daar is lekker ijskoffie met cheesecake. Mensen lopen over de brug, maken foto's. Er is ook een trein waarmee je ene deel van de route kan afleggen. Vol met toeristen en stapvoets over de brug omdat er nog steeds mensen op die brug zijn. Daarna langs het museum. Wat ik vooral indrukwekkend vond was een kast vol met helmen. Op de terugweg een afspraak bij de kapper gemaakt. Aan de hand van ene foto van mezelf die ik nog op mijn mobiel had heeft ze mijn haar lekker kort geknipt. Erg goed voor dit warme weer. Ondertussen ook de was afgegeven, want voor 25 Baht (o,50) per kilo hebben ze hier laundry service. Alleen mijn fietsbroek heb ik zelf uitgespoeld. Morgenochtend is het klaar hebben ze beloofd. Vandaag was het half bewolkt.
Daarna lekker om mijn balkon gezeten, wat gelezen en mezelf verzorgd. Ondertussen kwamen er drijvende 'huizen' langs waarop vreselijk vals karaoke gezongen werd. En nu de tijd genomen om foto's naar mijn laptop over te zetten en bij de verschillend verslagen wat beeldmateriaal te geven.
Mijn smoothie is al lang op. Het is tijd om iets te eten op te gaan zoeken. En dan vanavond mijn fietsroute voor morgen te gaan maken.

  • 07 Januari 2016 - 13:34

    Joanneke:

    Hoi Monie,

    Leuk alle foto's te zien. Die bungalow zag er super uit! Geniet van je rustdag (die zal al bijna voorbij zijn voor jou) en fiets ze weer! Handig met die garmin trouwens :-)

    Groetjes van Joanneke

  • 07 Januari 2016 - 13:52

    Han Eerkens:

    Ha nou heb ik de knop gevonden! stuur je net een mailtje omdat ik 'm niet zag...
    Wat een prachtig land, heerlijk voor je om daar te zijn! Wat zal je genieten. Liefs, Han

  • 07 Januari 2016 - 13:58

    Femmy:

    He zus, leuk om je zo te kunnen volgen.
    we wensen je nog veel plezier.
    wij zitten niet in de code rood/oranje zone, maar in een flink druilerig regengebied.
    groetjes Fem

  • 07 Januari 2016 - 14:32

    Jort:

    Het lezen levert bij een glimlach op. Het klinkt zo dichtbij vertrouwd dagelijkse rituelen zoals ontbijten, fietsen, wassen.. maar dan in een exotische setting.. :-)
    warme groet,
    Jort

  • 07 Januari 2016 - 15:58

    Susana:

    Beam me up scotty: ik kom morgen effe koffie bij je drinken. Gewoon een half uurtje. En dan neem ik de regen mee naar Thailand en de warmte terug mee naar Nederland. Wel wat extreem om naar Thailand te reizen om naar de kapper te gaan hoor! Smile, liefs, Susan@

  • 08 Januari 2016 - 20:56

    Nienke:

    Naar de kapper in Thailand? Wat moet onze kapper in Nl daar wel niet van denken ;)? Onze kapper? Ja, we gaan allebei naar Alexander, en ik moest je nog de groeten van hem doen. Grappig, al heel lang geleden heb ik jouw folder die daar ligt al eens in mijn hand gehad realiseerde ik me laatst. Wat heerlijk, je verhalen. Ik krijg het er alleen nog kouder van hier, brrr. Geniet! Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 47753

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: