Aardige Thai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu Aardige Thai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

Aardige Thai

Blijf op de hoogte en volg Monie

06 Januari 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Ja nu zit ik dus wel in Kanchanaburi. Gisteren geen internet gehad, dus nu weer even bijschrijven.
De watervallen waren erg mooi. Ook heerlijk dat ik in het park sliep waardoor ik er al om 9.00 er naar toe kon. Toen was het nog rustig. Ik moest om 11.00 uur uitchecken en kon daardoor mijn bagage lekker in mijn bungalow laten. Na het bezoek aan de waterval is het me gelukt om via de parkwachters een lift te krijgen naar de grotten. Ze zetten me helemaal bij de ingang af en gaven aan de gids daar aan dat ik uit het park kwam, Daardoor hoefde ik niet apart toegang te betalen. Had ik zelf niet geweten.
Na de grotten eerst nog een kopje soep gegeten en toen op weg. ik moest nog 40 km fietsen en het was inmiddels kwart over 2. Van het meisje van de soep kreeg ik 3 bananen mee toen ze hoorde wat ik nog te fietsen had. Dacht ik dat het de eerste dag flink klimmen was, was het dat deze dag nog veel meer. En om me op te beuren stonden er ook bordjes bij van 8 % of 17% en alles daar tussen in. Ik heb soms ook hele stukken gelopen. In het begin wel lekker gefietst en allengs vond ik het zwaarder worden. Bij de in gang van het volgende nationale park maar opnieuw drinken ingeslagen. Eerst wat gedronken en daarna nogmaals gekocht voor onderweg. Ik liet de man de 2 bath (5 cent) wisselgeld houden en kreeg prompt een tros rijpe bananen van hem mee. Wel zwaar en ik wilde ook niet weigeren. Later was ik er zielsgelukkig mee. dat komt nog.
Volgens hem was het nu nog 20 km naar de watervallen en nog 1 klim en dan zou het vlak zijn. Vol moed ging ik op weg. geloof nooit een oude Thai, die waarschijnlijk allen brommer rijdt of niet ver weg gaat. er zaten dus nog de nodige heuvels in. Ook met bordjes van 9%.
Uiteindelijk rond 17.45 bij het park, waar alles al heel rustig was. Gezien mijn ervaringen van de dag ervoor meteen gevraagd of ik in het park nog ergens kon eten. Niet dus. dat was terug naar het kaartverkoop punt (9%) en dan naar links. Niet erg aanlokkelijk. Goed de parkwachter reed voor op zijn brommer om me naar mijn bungalow te brengen. Dat bleek dus nog ene hele grote helling te zijn. Net teveel voor mij. Eerst mijn bagage bij hem op de brommer. daarna mijn stuurtas in zijn mandje en mijn rugzak ook nog tussen zijn benen, het fietste wel wat lichter en ik was op merkte ik. Nu kwamen de bananen goed van pas want no way dat ik nog terugging om ergens wat te eten. Ik had wel een fantastisch uitzicht ver het meer vanaf mijn balkon.
Vanmorgen weer op tijd op om deze watervallen te bekijken. ook heel mooi. je liep echt door ene heel bamboe oerwoud.
Toen op weg naar de ferry. dat zou 7 km zijn. Goed te doen dacht ik. Alleen bleek na 1 km dat het asfalt ophield. En afdelen op een weg mets teenslag, grint en stenen is dan wel heel inspannend. Klimmen trouwens ook, want het ging weer op en neer. De ferry rijdt alleen als er ene auto is. Die was er niet en uiteindelijk ben ik met ene longtailboat overgebracht.
En daarna was het weer steenslagweg omhoog. Toen ik eenmaal bij d verharde weg was werd het tijd om te eten. helaas had het tentje dat daar stond alleen drinken. wat ik begreep van de jongen die ene beetje Engels sprak was de eerstvolgend gelegenheid 15 km verderop. Dat was te ver voor mij. dus mijn lunch bestond uit citroenlimonade aangelengd met water en een zak buggles. (goed voor het zout.)
na 1,5 km kwam ik allerlei eettentjes tegen. Dat was dus geen 3 x km , maar 3 x 500 meter wat hij mij duidelijk probeerde te maken. Goed op weg dus naar de volgende ferry. Ondertussen begon ik het klimmen wel zat te worden en wist dat er mogen nog zo'n dag zou zijn. Via de Garmin kwam ik erachter dat er 45 km verderop een treinstation was. Misschien kon ik daar wel een trein pakken naar Kanchanburi. En misschien kon ik wel met iemand meerijden naar die plaats. Waar hij precies was wist ik niet wel richting zuiden en die kant ging ik op.
Bij de rij van de ferry mijn geluk beproefd. En daar is het me gelukt dat twee heren me in hun airco gekoelde auto 95 km meenamen naar Kanchanaburi. Heerlijk die vriendelijke Thai.
Vanavond lekker gegeten en nu jullie weer bijgepraat. Morgen ga ik het rustig aan doen en de toerist in de stad uithangen. Overmoren nog wat fietsen hier in de omgevign en dan terug naar het Hidden Holiday House, Chris zou voor mij ene mooie route naar het zuiden maken. dan ga ik afwisselend fietsen en luieren.
Het is hier nog steeds goed warm. Via de nos app blijf ik ene beetje op de hoogte van code rood in Nederland.
veel groetjes

  • 06 Januari 2016 - 21:03

    Joanneke:

    Hoi Monie,

    Weer met plezier je verslag gelezen! Klinkt goed daar, maar ook wel pittig. Mooi dat je kon liften. Grappig dat fietsliften in Thailand. Wij zijn toen we daar fietsten ook door mensen in een pickup meegenomen met fietsen en bepakking en al.
    Veel plezier met de sightseeing morgen en fiets ze weer daarna.
    Groetjes van Joanneke

  • 06 Januari 2016 - 22:54

    Susana:

    Afslanken, vasten en conditietraining tegelijk...wat voor reisbureau had deze verrassende avonturen combi voor je samengesteld? Geniet ervan!

  • 07 Januari 2016 - 10:55

    Corrie Hekelaar:

    Een mooie reis goed om je conditie in topvorm te houden en alleen bananen eten, de kilo's vliegen ervan af. Maar gelukkig is het ook genieten van de prachtige landschappen geniet ervan

    Groetjes en hier is geen code rood hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 47850

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: