Klimmen warm en tegenwind - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu Klimmen warm en tegenwind - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

Klimmen warm en tegenwind

Blijf op de hoogte en volg Monie

04 Januari 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Dat verwoordt wel hoe het vandaag was. Eerst ruim twee uur met de trein naar Kanchanaburi. In de trein kwam ik een Deen tegen. Hij was ook met de fiets. Was al drie maanden aan het fietsen. Hij ging naar het eindpunt en wilde van daaraf door naar Birma. Het was een mooie route om te fietsen. Alleen erg heet. We hadden vertraging en daardoor kon ik pas om 11.15 gaan fietsen. De wind kwam ook nog uit het noorden. Dus dat was af en toe afzien. Ik ben meteen gaan fietsen en ga op de terugweg Kanachanaburi bekijken. Beroemd door de brug over de rivier de Kwai.
Het laatste stuk (26 km) had ik echt even geen zin meer. Het was ook behoorlijk doorfietsen om voor donker aan te komen in het Nationale park. En toen er weer een heuvel aan kwam besloot ik te gaan liften. Er rijden veel open pick-up auto’s rond, dus dat moest maar lukken besloot ik. Ik gaf mezelf ene half uur daarvoor. Anders was het weer doorfietsen. Gelukkig was er na een kwartier iemand die stopte. En ze hebben me helemaal bij de ingang van het park afgezet. Wel fijn want het was ene drukke weg en er zaten behoorlijk wat heuvels in. De ingang van het park ligt erg hoog op 100 m en daarna gaat het steil naar beneden. Mijn bungalow zit op ongeveer 66 m.
Ik heb het grootste deel van de daling gelopen omdat het zo steil was. Mogen mag ik dit de andere kant op doen. Maar eerst ene bezoekje aan de watervallen. Deze schijnen erg mooi te zijn. En dan dus klimmen tot 600m. Ik heb al besloten daarvoor weer een lift te regelen. Ik weet ngo niet boe, maar wel dat ik het niet wil fietsen. In de routebeschrijving van Chris staat dat er op dag 2, 3 en 4 serieus geklommen moet worden. Nu dat vond ik vandaag dus al. Dus ik ga kijken of ik mezelf wat meer vakantie kan geven. Het voordeel is dan ook dat ik eerder aan ben en nog wat het park in kan. Morgen ben ik weer bij andere watervallen. Onderweg i er ook nog een grot te bezoeken. Ja die ligt op die heuvel van 600 m. hoog. Ik weet nog niet of ik dat ga doen.
Na gedouched te hebben ben ik richting het centrale punt gelopen. Daar zouden restaurantjes zijn. Het zag er allemaal wat leeg uit en ik dacht dat de Thai misschien wel later gingen eten. Dus eerst nog even terug, ook om anti muggenspul te halen, want dat was ik vergeten, en om 19.30 een nieuwe poging. Het was als het even kon nog leger. De eerste poging gaf aan dat ik alleen nog ijs kon krijgen. Op mijn gebaren waar ik dan kon eten wees ze me ene stukje verderop. Helaas was daar alles dicht. Ik ben maar weer terug gegaan en bedacht dat ik dan wel met koek of zo zou dineren. Toen ze hoorde dat het daar dicht was, kreeg ik de kaart onder mijn neus geduwd en kon ik toch nog wat uitzoeken. Ik ben daar wel erg blij mee.
Ik heb in mijn bungalow geen wifi dus ook vandaag nog geen foto’s. Ik loop dadelijk naar het centrale punt en zet dan deze tekst in het logboek en daar houd ik het bij.
Hopelijk morgen een plekje en energie om een wat langer verslag te maken.

Ik zit niet echt in Kanchanaburi, maar daar zo'n 77 km vandaan In Erawan nationaal park http://tipsthailand.nl/erawan-watervallen/


  • 04 Januari 2016 - 16:27

    Brigitte:

    Lieve Monie, wat leuk om je verslag te lezen. Helaas was het voor jou wat minder, gezien de wind, weg, warmte en drukte. Ik ben blij te lezen dat je lekker bent gaan liften en jezelf niet te veel verplicht tot perse moeten fietsen. Dus prima! hier is je vakantie ook voor bedoeld, alles mag en niets moet. Ik kijk met plezier uit naar je volgende belevenissen. Veel liefs, Brigitte

  • 04 Januari 2016 - 21:45

    Susana:

    Ziet er prachtig uit, die watervallen! Geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 47835

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: