euforisch - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu euforisch - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

euforisch

Blijf op de hoogte en volg Monie

18 Januari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ik zag net dat bij gisteren de tekst van eergisetren stond. Ik heb het nu gewijzigd.

En dan nu van vandaag
Terug in HCMC (Ho Chi Minh City) en de hele weg gefietst. Niets busjes of boten, maar gewoon de benen gebruiken, soms tegen de wind in. De hele dag met Lieneke en Hans gefietst. Erg gezellig en ontspannen om zo samen op te rijden. Het idee was eerst om bij HCMC de bus te nemen voor de laatste drukke 24 km. Uiteindelijk toch helemaal doorgefietst en meteen langs de markt in de Chinese wijk om een hangmat te kopen. Ik heb een gele. En geel touw om hem op te hangen. Nu nog thuis kijken of ik het allemaal bevestigd krijg tussen de muren in. Daar ga ik me in het voorjaar druk over maken.
Toen ik om 17.00 uur bij het hotel was stond er 91,5 km op de teller. Dat was dus meteen de langste dag van de tocht. Toch fijn om weer op een bekende plek te komen en de luxe van een 4 sterren hotel te hebben. Dat houdt in een bad dat snel volloopt en lekker warm is, een douche met een heerlijke krachtige straal. Jongens van het hotel die je bagage naar boven brengen en de deur voor je open houden als je aankomt.
Fietsen door HCMC blijft gekke werk en is ook leuk om te doen. Vooral meegaan met de stroom, niet teveel om je heen kijken en vooral letten op wat er voor je gebeurt. Mensen achter je zorgen wel voor zichzelf.
Zoals erboven staat het voelt ook wel wat euforisch. Zoiets van ik heb het toch maar weer gedaan. En uiteindelijk kijk ik ook tevreden terug, ondanks de ook moeilijke momenten die er zeker geweest zijn. Vanavond met Lieneke en Hans als afsluiting samen eten. Morgen nog een laatste ding bekijken en dan inpakken. Mijn grote gele tas met inpakmateriaal heb ik al opgehaald uit de bewaarservice van het horel. Mijn winterjas, handschoenen en sjaal zit er ook in. Toch wel handig dat dat allemaal niet mee hoiefde. Er staat gelukkig een weegschaal in de kast. Kan ik kijken of mijn tas niet te zwaar wordt voor het vliegtuig. En dan nog de fiets inpakken. Om 15.30 komt de taxi en ga ik naar het vliegveld.
Ik dank jullie heel erg voor het meelezen en reageren. Daardoor voelde het toch minder alleen.

  • 18 Januari 2014 - 14:54

    Han:

    Een fijne laatste dag gewenst, en een goede thuisreis.
    Liefs,
    Han

  • 18 Januari 2014 - 15:41

    Marja Koppel:

    Ik wens je nog fijne uurtjes toe daar....... en een goede vlucht terug.
    Tot maandag.

    groetjes, Marja

  • 24 Januari 2014 - 19:46

    Doodeman:

    niet leuk als hij het niet doet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 47899

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: