Mijn eigen terrasje - Reisverslag uit Bến Tre, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu Mijn eigen terrasje - Reisverslag uit Bến Tre, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

Mijn eigen terrasje

Blijf op de hoogte en volg Monie

16 Januari 2014 | Vietnam, Bến Tre

Vandaag aangekomen in Chalet Suisse, tussen Ben Tre en My Tho in. Hier blijf ik twee dagen. Het was een mooi tocht. Weer veel planten onderweg. Wel leuk om zo die voorbereidingen voor het Tet feest te zien. Het laatste stuk was weer erg druk op de weg. In de route beschrijving stond dat het een niet zo drukke 2 baansweg was. Nu ik vond dat hij behoorlijk druk was. Er was de hele dag ene lichte sluierbewolking, waardoor er een aangename temperatuur was. Toen ik bij ben Tre was nog even de stad ingegaan op zoek naar broodjes voor ene verlate lunch. Wel gek hoor bij de supermarkt moet je verplicht je fiets stallen en er dan ook nog voor betalen. Bij het idee dat ik twee dagen op een plek ben en een koelkastje heb, heb ik allerlei lekkere dingen ingeslagen. Denk aan een liter sinasappelsap en pringels o ja en cappucinosnoepjes.
De oplek is echt heerlijk. Rustig veel schaduw en groen. Ik denk dat ik morgen een rondritje van 30 km ga maken om nog even te genieten van het fietsen. En dan lekker hier van de tuin genieten, wat liggen en lezen. En kijken of ik nog een massage kan krijgen.
Nu ik heb weer de nodige foto’s geupload. Ook bij gisteren nog wat geplaatst. Het is nu echt aftellen voor de laatste dagen en bedenken wat ik nog wil doen, welke foto’s ik vergeten ben te maken.
Ik heb hier ook heerlijk gegeten. lekker vis en groente. Ook wel heerlijk om niet op stap te hoeven en gewoon hier te kunnen blijven. Vanavond slaap ik onder een klamboe. Er zijn hier namelijk veel muggen door het water wat ook in de tuin is. Ik ben benieuwd hoe dat is.
En de eigenaresse hoer spreekt vooral Frans. Dat is dus even omschakelen na 3 weken Engels. Maar het komt weer naar boven.

  • 17 Januari 2014 - 12:32

    Han:

    Lieve Monie, dat ziet er relaxt uit!
    Heb even de datum opgezocht, Tet feest is van 30 jan - 4 feb, de voorbereidingen zijn dus heel op tijd. Leuk die sinaasappelboompjes als draken.
    Geniet nog lekker deze dagen!
    Liefs,
    Han

  • 17 Januari 2014 - 13:14

    Peter:

    Hallo Monie, de laatste dagen altijd te snel, zo kom je altijd rare dingen tegen, hoewel in Nederland( Zaandam) je fiets niet langer mag stallen dan een bepaalde tijd in de hoofd winkelstraat.
    Groetjes
    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 47859

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: