Nederlanders in het hotel - Reisverslag uit Long Xuyên, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu Nederlanders in het hotel - Reisverslag uit Long Xuyên, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

Nederlanders in het hotel

Blijf op de hoogte en volg Monie

14 Januari 2014 | Vietnam, Long Xuyên

ik zit dus in Sa Dec, maar deze plaats kent Google niet.

Vandaag weer lekker gefietst. Er werden vooral planten onderweg gekweekt. Leuk om te zien, veel afwisseling. Ook de weg was afwisselend en slingerde af en toe. Het waren vooral bekende planten, bolchrysanten, petunia’s, rozen, bougainville enz.
Vanmorgen niet zo vroeg op pad. Ik wist dat de afstand niet zo lang zou zijn. + 47 km. Ontbeten met zachte broodjes die ik gisteren in de supermarkt had gekocht en een kopje thee erbij, want het water in de thermoskan was nog warm.
Ik ben nu in Sa Dec. Wat door het plaatsje rond gefietst om een hotel te vinden. Het hotel van de Planet stond wel in de Garmin, maar bleek toch ergens anders te liggen. Uiteindelijke zag ik een ander hotel, vlak naast de markt. En voor 230.000 kan ik hier weer lekker slapen. Heb ik ene douche, airco, fan, tv en koelkast. En natuurlijk een bed en ook nog een buro. Het raam kijkt uit op ene blinde muur op 20 cm afstand. Veel daglicht komt er dus niet binnen. Ik was vroeg aan en ook niet zo moe. Dus nu maar eens meteen mijn kleren in een emmer gezet om te weken. Na wat bijkomen, vooral drinken en eten lekker gedoucht, gewassen en toen was het tijd om het stadje te gaan verkennen. Gelukkig niet zo groot en druk als gisteren, dus te voet op pad.
Ik heb op de markt fruit gekocht. Jackfruit. Erg lekker. Natuurlijk weer veel te veel. De helft ligt nu in de koelkast. Ga ik morgen of vanavond mee verder.
Helaas waren er geen bankjes bij het water om lekker in de schaduw te zitten en te genieten van mijn fruit. Uiteindelijk vond ik een bankje bij een tempel. Na wat door het stadje en over de markt gedwaald te hebben via de pinautomaat terug naar mijn hotel. Daar werd ik enthousiast opgewacht door ene van de medewerkers die me meteen naar mijn fiets mee nam. Geen idee wat er was. Er hing dus een briefje aan van andere Nederlanders die ook in dit hotel verbleven. Ze waren op dat moment uit begreep ik. Ik heb terug geschreven en weer op hun fiets gehangen. De man van het hotel vond het allemaal erg leuk.
Ik heb net de vrouw gesproken en we gaan zo samen eten. Leuk om weer even bij te praten, van hun tocht te horen en gewoon Nederlands te kunnen kletsen.
Morgen ga ik weer improviseren met fietsen. Ik heb vandaag maar 47 km van een tocht van 72 gefietst. Morgen doe ik de rest en plak ik daar weer een stukje aan zodat de volgende dag ook niet zo lang wordt. Op die manier fiets ik wel elke dag en heb geen echte rustdag, maar doordat ik vroeg binnen ben is het wel goed te doen heb ik het idee. En het is nu nog 2 dagen fietsen. En dan kijken wat ik de laatste dag doe. Doordat ik in dat guesthouse in de natuur zit is die dag langer geworden en dat was al 82 km. En ik weet niet of ik wel zin heb in die drukke weg naar HCM. Dus misschien pak ik wel een stuk de bus. Ik probeer nog steeds een bootverbinding te vinden, maar die schijnt er niet te zijn.
Dat is het voor vandaag. Zo eerst eten.

  • 14 Januari 2014 - 22:54

    Hans:

    Hoi Monie,

    Leuk om elke keer weer je verslag te lezen. Die zoektochten naar eten (of juist niet), leven op bananen en zoete broodjes doet me toch wel erg denken aan mijn Sumatrareis van vorig jaar. Ook AWOL! En dat het inderdaad best wel makkelijk is om je eigen etappes te kiezen, afhankelijk van zin, humeur of lokale omstandigheden.
    Geniet er nog van en ik ben zeer benieuwd naar je foto's.

    Groeten van Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 47842

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: