overleven op noedelsoep - Reisverslag uit Tri Tôn, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu overleven op noedelsoep - Reisverslag uit Tri Tôn, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

overleven op noedelsoep

Blijf op de hoogte en volg Monie

12 Januari 2014 | Vietnam, Tri Tôn

Dat waren dus toch banaantjes voor het ontbijt. Onderweg nog wel geprobeerd om broodjes te kopen, maar het mannetje vroeg 10.000 dong terwijl ik normaal 3.000 of 2.000 betaal. Dan wil ik de broodjes toch niet.
Vandaag geloof ik de langste dag gehad. Ik was wel mooi op tijd weg 7.15 reed ik weg. Het begin was erg leuk langs de zee en niet zo druk.
Tja en vanavond tijdens mijn diner bedacht ik waar zou ik zijn zonder noedelsoep, broodjes la vache qui rit en bananen. Dat is toch waar mijn dieet voornamelijk uit bestaat. Aangevuld met koffie met zoete gecondenseerde melk en flesjes groene thee verdund met water of ijs.
Zoals ik al schreef het was een lange dag 79 km. Op het eind heb ik echt elk uur gerust. Het was warm en dorstig weer. Ik was wel mooi op tijd binnen om 14.00 uur. Eerst weer uitzweten, liggen en douchen en daarna hetb stadje bekeken. Het is wel een mooi gebied hier met heuvels op de achtergrond. En er was een mooie tempel. De wifi is weer super traag, dus foto’s uploaden zit er niet in. Morgen ben ik in Long Xuyen en probeer dan een luxer hotel te nemen met hopelijk ook sneller internet. Vandaag betaal ik maar 130.00 dong (€ 5,-) en heb zelfs airco en warm stromend water en een flut van een handdoek. Ik ben blij dat ik ook mijn eigen handdoek bij me heb.
En ondertussen begin ik ook al wat af te tellen. Over een week zit ik al weer in het vliegtuig om deze tijd. Net voor 2 nachten een kamer geboekt bij chalket suisse bij My Tho in de buurt. Ik kreeg dit adres van die twee Nederlanders die ik ontmoet heb. Het zier er mooi uit met een mooie tuin om in te liggen. Daar ga ik dan nog een dagje ontspannen voor ik terug ga naar Ho Chi Mingh.
Morgen m,aar 56 km. Dat valt dus mee. Het plaatsje schijnt ook wel leuk te zijn, dus dan kan ik dat ‘s middags bekijken. De planning is om weer op tijd weg te gaan. Nu schalt er op dit moment nog van alles door de luidsprekers, dus dat zal morgen om 5.00 uur ook wel het geval zijn. Kan ik daarna nog ene uurtje slapen voor ik om 6.30 op sta. En dat is dan vakantie. Het bevalt me wel goed om ’s morgens vroeg te fietsen. Dan is het ene lekker temperatuurtje. Ik heb de airco op 26 garden staan en als ik buiten kom vind ik het warm. Ik weet niet hoe warm het is, maar in ieder geval is het daar warmer dan 26 graden.
Ik ga me weer insmeren met aftersun, tandenpoetsen en dan kijken of mijn e reader weer opgeladen is. Dan kan ik nog even lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 47766

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: