Alweer een dag erop - Reisverslag uit Vĩnh Châu, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu Alweer een dag erop - Reisverslag uit Vĩnh Châu, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

Alweer een dag erop

Blijf op de hoogte en volg Monie

05 Januari 2014 | Vietnam, Vĩnh Châu

Eerst maar eens foto’s geupload. Dat is nu gelukt.
Vandaag twee tochten tot 1 samen gevoegd. Op 2/3 rechts ipv links gegaan en zo ben ik nu in Bac Lieu. Het lukte niet om het als locatie aan te geven. Ik zit dus iets zuidelijker. Tja wat zou ik zeggen. Ik fiets elke dag, dat vind ik wel lekker en ik merk dat ik contacten mis. Er spreken echt weinig mensen Engels en er zijn verder ook geen toeristen, westerse mensen te zien. Ik ben echt een bezienswaardigheid waar iedereen naar kijkt. Dus kaarten hoef je niet te verwachten, want die zijn hier niet eens te koop.
Vandaag een stuk zonder helm gefietst, dat was toch wel een stuk minder warm. Ook al zegt het weerbericht nog steeds dat het hier zwaar bewolkt is, reed ik vanaf 10.30 in stralende zon en toen werd het snel warm.
Morgen naar Ca Mau. Dat is 68 km over de snelweg. Ik ben benieuwd. Het weer bericht geeft windkracht 2 vanuit het oosten en ik ga zuid en ene beetje west. Dat is dus wel te doen denk ik. Daar ga ik dan een boot nemen naar Rach Gia. Ik kwam er vandaag achter dat ik kan kiezen tussen een snelle boot (2,5 uur) kosten rond de 1.000.000 (35,-) of de gewone boot duurt 9 uur kosten rond de 150.000. Hier schijnen wel hangmatjes aan dek te zijn. En hangmatjes zijn wel mijn favoriet. Ik ben al aan het bedenken of ik er niet 1 in mijn tuin kan krijgen.
Ik ga het morgen maar eens ter plekke bekijken.
Dat het vandaag zondag was heb ik weinig van gemerkt. Alles is hier gewoon open en ik heb ook het idee dat iedereen alle dagen werkt.
Ik houd het kort want het is bijna 22.00 uur. Ik wil morgen om 6.00 uur op om weg te zijn voor het weer erg heet wordt.
Mocht iemand tijd hebben voor een skypje dan sta ik daar voor open.
Voor jullie tijd is dat ’s morgens. Dan ben ik namelijk net aan en aan het bijkomen of tussen 14.00 uur en 16.00 uur. Dan ben ik terug van het eten. Ik zal proberen eraan te denken skype steeds open te zetten.


  • 05 Januari 2014 - 16:39

    Han:

    Hoi Monie!
    Allereerst een heel gelukkig nieuw jaar gewenst! Ik zet morgenochtend (maandag 6 januari) de skype open, wie weet kan je me bereiken. Slaap lekker en rust goed uit!

    Een goede tocht gewenst voor morgen.
    Liefs, Han

  • 05 Januari 2014 - 22:46

    Huub:

    Hoi Monie,

    Blijven fietsen, geniet !!!

    Huub.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 47756

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: