Regen en een broodje banaan - Reisverslag uit Long Mỹ, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu Regen en een broodje banaan - Reisverslag uit Long Mỹ, Vietnam van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

Regen en een broodje banaan

Blijf op de hoogte en volg Monie

04 Januari 2014 | Vietnam, Long Mỹ

Vanmorgen om 8.15 zat ik op de fiets voor een tocht van ruim 50 km. Als alles goed ging zou ik dus rond 13.00 uur binnen zijn.
Eerst maar meteen een broodje gekocht (een soort grote pistolet) Ik vind het altijd fijn om wat reserve voedsel mee te nemen. Je weet nooit wat ik tegenkom en deze broodjes vind ik wel lekker.
Over de drukke markt de stad uit. Het was gelukkig weer bewolkt. Nooit bedacht dat ik dat nog fijn zou vinden.
De tocht op zich is voorspoedig verlopen. Ik vind de route soms wat saai. 30 km over dezelfde rechte weg. Soms ook best wel druk. Bij deze weg zag ik dat er aan de andere kant van het water waar we langs reden ene beton pad was, dat daar langs de huizen ging. Er was ook regelmatig een brug over, maar ja ik wist niet of het parallel bleef lopen en heb er dus maar niet op gegokt. Onderweg weer ijskoffie. Deze keer liggend in ene hangmat. Er liep ene klein kind rond, dat mij maar eng vond. Pa wilde dat het zwaaide, maar het ging steeds ergens achter staan waar het mij niet kon zien.
Verderop soep gegeten. Gelukkig had ik daar trek in, want fietsen alleen op bananen lijkt me toch ook niet helemaal goed. Die koop ik wel elke dag omdat ik daar in ieder geval wel trek in heb. Ze hebben hier hele kleintjes, die je dan aan een stronk koopt met 12 tegelijk, 2 rijen dik.
Long my stelt niet zoveel voor en het hotel nog veel minder. Volgens mij ben ik de enige gast. Ik heb weer een kamer met 2 tweepersoonsbedden en nu voor 200.000 VD (€ 7,-). Het ligt iets buiten het stadje. Ik krijg al ene vast ritme bij aankomst. Eerst kleren uit, op bed liggen en wat drinken. Dan na een half uurtje douchen en kleren wassen. Soms dan nog wat langer liggen of het stadje in. Ik ben rond 3 uur het stadje in gegaan. Heb weer een lekkere ijskoffie gedronken terwijl ik in ene hangmat lag. Ondertussen zijn mijn billen en onderrug daar lek gestoken door muggen en viel er een klein regenbuitje. Omdat er verder weinig te beleven viel, maar weer terug gefietst. Dan kon ik mijn laptop opladen. Met die sleutels die je ook nodig hebt voor de elektriciteit kan je niet wat opladen als je weg bent.
Toen ik rond 18.30 bedacht om weer naar het stadje te gaan om te gaan eten viel er een erge regenbui. Toen had ik echt geen zin meer. Ik had al niets leuks gezien, bereidde me al voor op moeizaam iets te eten zien te krijgen en had daar geen zin in. Gelukkig had ik nog een fles water gekocht en een cakeje en had ik dat broodje nog. Dat was ondertussen al lang niet meer knapperig maar een slap vod geworden. Er waren gelukkig ook nog bananen over, dus zo werd het nog redelijk te eten. De gezondheidsprijs zal het niet krijgen. Morgen maar weer extra fruit kopen op de markt. De bananen zijn nu ook op.
Morgen ga ik dus een stuk afsteken om mijn dag die ik extra in Can tho heb doorgebracht in te halen. Ook wel lekker dan hoef ik in totaal weer 3 dagen te fietsen voor ik een dag (2,5 uur) op de boot zit naar Rach Gia en dan de volgende dag weer een boottocht heb naar mijn bounty eiland.
Ik ga proberen wat foto’s hierbij te zetten en ook nog bij de vorige verslagen. In Can Tho was het internet te langzaam om dat voor elkaar te krijgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 47894

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: