meegaan met wat er is - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu meegaan met wat er is - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Monie Doodeman - WaarBenJij.nu

meegaan met wat er is

Blijf op de hoogte en volg Monie

10 Januari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag de tweede fietsdag gehad. Gisteren vertrok ik pas om 9.30 uit Chiang Mai en dat wilde ik vandaag anders doen. Eerder op de fiets zitten zodat ik ook tijdig aan ben en dan nog lekker bij het zwembad kan liggen.
Nu dat pakte natuurlijk weer anders uit. Er was nog een ander Nederlands gezin dat via dezelfde organisatie een tocht maakte. Ze gingen alleen 16 dagen fietsen. We hebben deels samen ontbeten en tijdens de uitwisseling – wat ga je hierna doen- vertelden ze me dat zij al 11 dagen van te voren hun trein naar Bangkok geboekt hadden en dat deze vaak vol zat. Dat werd dus meteen ter plekke een treinticket boeken en niet wachten tot zaterdag als ik terug ben in Chaing Mai. Hij wist me te vertellen hoe ik dat moest doen- eerst account aanmaken enz. Het is gelukt. Ik vertrek nu dinsdagmiddag om 16.00 uur uit Chiang Mai en ben dan woensdagochtend in Bangkok. In plaats om te slapen heb ik nog niet, maar dat komt nog wel voor ik vertrek. De dame van het resort waar ik verbleef heeft meteen mijn kaartje uitgeprint. Ik heb zelfs nog ene onderbed kunnen krijgen. Deze schijnen iets breder te zijn. Ik hoop dat tegen die tijd mijn verkoudheid echt over is, dan kan ik weer een nieuwe krijgen van de airco in de trein. Ik heb dan woensdag en donderdag voor Bangkok, want vrijdag vlieg ik weer terug.
Van de week ook geregeld dat ik nu ene echte vegetarische maaltijd in het vliegtuig krijg.
Vanavond had ik even zin in klets en ja welk skype is toch wel een fijne uitvinding. Dus even bijgeklets met Digna en daarna met Ineke.

Over de tocht van vandaag. Er waren 2 bezienswaardigheden naast natuurlijk de mooie uitzichten die er steeds waren onderweg. Het landschap is hier trouwens ook iets heuvelachtiger. Dat vroeg soms wat meer inspanning met fietsen. Eerste bezienswaardigheid, de warmwater bronnen. Hier kwam dus water van 80 graden uit. Verder een mooi aangelegd park. Je kan geloof ik ook nog allerlei behandelingen krijgen met dat hete water, die heb ik maar overgeslagen.
Daarna door naar de grotten. Vanuit België had ik toch kunnen weten dat de dingen altijd hoog op een berg liggen. Dat was hier dus ook zo. In mijn beschrijving stond al dat het erg steil zou zijn en bv niet geschikt was voor de tochten met kinderen of fietskarren. Uiteindelijk heb ik de hele weg naar boven gelopen. Mijn fiets met veel moeite voortduwend. Het was namelijk echt steil. Halverwege dacht ik soms, ik ga het niet doen, maar toch doorgezet. Het was namelijk maar 600 meter.
Na toegang betaald te hebben mocht ik nog ene keer 250 traptreden omhoog. Daar was de ingang van de grot. Uiteindelijk ging daar een ijzeren trap steil naar beneden de berg in. Dat had ik dan mogen doen met een zaklamp in mijn hand die ik ook voor 20 Baht had kunnen huren. Ik heb daar toen toch maar voor bedankt. Ik vond het te steil naar beneden en zag me dat niet doen.
Was ik dat hele stuk dus omhoog gegaan om dat te bedenken. Ach soms gaat het zo. Ik ben blij dat ik bij mijn besluit ben gebleven en niet bedacht had dat ik door moest zetten omdat ik nu al zoveel moeite gedaan had.
Ik zit weer in een superluxe resort met een superluxe kamer met erg groot grootbeeld tv, die ik niet uit ga proberen. Wel een heerlijke douche gehad met nu voor het eerst echt warm en veel water.
De foto’s zijn van het resort van gisteren.

Dankzij de skype ben ik nu ook achter de naam van mijn favoriete fruit hier namelijk mangoustan.

Dit was het weer voor vandaag. Ik zal nog wat foto’s uploaden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monie

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 47875

Voorgaande reizen:

03 Juli 2023 - 23 Juli 2023

op de fiets naar Huub

03 Januari 2020 - 25 Januari 2020

Fietsen in Thailand 2020

06 Januari 2019 - 27 Januari 2019

Thailand en Maleisie

05 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Thailand 2018

05 Januari 2017 - 25 Januari 2017

Naar Afrika

01 Januari 2016 - 23 Januari 2016

Opnieuw naar Thailand

28 December 2013 - 20 Januari 2014

Fietsen in Vietnam

27 December 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: